شناسهٔ خبر: 66685901 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

حمیدرضا‌شاه‌نظری

بیداری جهانی زوال رژیم صهیونیستی را رقم خواهد زد

روزنامه جوان

 ۱۵ می ۱۹۴۸ برای فلسطین، جهان اسلام و بشریت یک روز غم‌بار و فراموش‌نشدنی است. «یوم‌النکبه» یعنی سالگرد روزی نکبت‌بار که در آن روز، رژیم جعلی صهیونیستی تحت مدیریت غرب و به صورت نامشروع در منطقه زاده شده و با رأی بیشتر اعضای سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شد.

صاحب‌خبر -

 ۱۵ می ۱۹۴۸ برای فلسطین، جهان اسلام و بشریت یک روز غم‌بار و فراموش‌نشدنی است. «یوم‌النکبه» یعنی سالگرد روزی نکبت‌بار که در آن روز، رژیم جعلی صهیونیستی تحت مدیریت غرب و به صورت نامشروع در منطقه زاده شده و با رأی بیشتر اعضای سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شد. رژیمی که تاریخی بی‌سابقه از جنایت علیه بشریت را رقم زد که همچنان در فجیع‌ترین شکل خود ادامه دارد. صهیونیست‌ها که سال‌ها مترصد فرصتی برای برپایی دولت نامشروع خود بودند، حدود هشت دهه قبل با کشتار سازمان‌یافته مردم فلسطین و اخراج و آواره کردن آنان و با حمایت دولت‌های غربی به سرکردگی انگلیس، سرزمین فلسطین را اشغال کرده و دولتی جنایتکار در آن تشکیل دادند. 
رژیم صهیونیستی سال‌هاست که علیه ملت فلسطین و سایر ملل منطقه جنایت می‎کند. علاوه بر اشغال فلسطین و کشته و آواره کردن میلیون‌ها فلسطینی بار‌ها به لبنان حمله و هزاران نفر را قتل‌عام کرده است. سال‌ها علیه ایران دشمنی و بهترین دانشمندان هسته‌ای ایران را طی سال‌های متمادی ترور کرده است. بار‌ها به سوریه تعرض و در برابر چشمان جهانیان و با دهن‌کجی آشکار به قوانین و عرف بین‌المللی به کنسولگری سفارت جمهوری اسلامی ایران حمله موشکی کرده و چند مقام ایرانی را شهید کرد، بدون آنکه کشور‌های غربی اعتراضی به این اقدام بکنند. 
این رژیم سال‌هاست که ملت مظلوم غزه را محاصره صددرصدی کرده و امروز علاوه بر کشتار این مردم، اجازه ورود کم‌ترین کمک‌های غذایی بشردوستانه را به این مردم نمی‌دهد، به گونه‌ای که در این جنایت، شهرک‌نشینان صهیونیست با افتخار ویدئو‌های خود از نابود کردن اقلام ارسالی و جلوگیری از رسیدن آن‌ها به دست مردم غزه را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. 
رژیمی که جنایاتش باعث بیداری افکار جهانی به خصوص در لایه‌های نخبگانی شده و جهان هر روز شاهد اعتراضات روزافزون اقشار مختلف، به خصوص دانشجویان و دانشگاهیان جهان و به ویژه در امریکا و اروپا علیه جنایات این رژیم است، ولی این موضوع برای این رژیم هیچ اهمیتی ندارد و دولت‌های غربی هم خیلی راحت حاضر به نقض دموکراسی ظاهری شده و به شدیدترین وجه با معترضان برخورد می‌کنند. 
چند ماه پیش به دنبال رد شدن درخواست رژیم صهیونیستی برای رد دادخواست «نسل‌کشی» این رژیم در دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه، نخست‌وزیر اسرائیل خیلی طلبکارانه این تصمیم را «لکه ننگ» خواند. چند روز پیش نیز «گیلعاد آردان» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، طی سخنانی قبل از تصویب پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در این سازمان، در اقدامی توهین‌آمیز، منشور سازمان ملل را در دستگاه خردکن کاغذ انداخت و آن را پاره کرد و خطاب به حاضران با لحنی توهین‌آمیز گفت شرم بر شما باد و جالب اینکه رژیم صهیونیستی این اقدام را در صحن علنی و درباره سازمانی بین‌المللی انجام داد که با رأی اعضای همین سازمان و در یوم‌النکبه موجودیت سیاسی خود را به دست آورده است. یعنی نماینده این رژیم منشور سازمانی را پاره کرد که به پشتوانه رأی اعضای آن، خود را لااقل برای بخشی از کشور‌های جهان رسمیت داده است!
رژیم صهیونیستی یک دولت طبیعی نیست که به لحاظ تاریخی وجود داشته بلکه دولتی مصنوعی و برساخته است که با توطئه قدرت‌های غربی در منطقه جعل شده و موجودیت سیاسی خود را از آرای دیگران در یک سازوکار غیرقانونی گرفته است. با این حال، امروز دیگر بر هیچ کس پوشیده نیست که رژیم صهیونیستی یک رژیم سرکش است که برای تأمین منافع یک الیگارشی آهنین در غرب که سودای سلطنت جهانی و به بردگی کشاندن ملت‌ها را دارند، ساخته شده و به همین دلیل مورد حمایت بی‌چون و چرای آنان قرار دارد. راز ایستادگی این رژیم در برابر افکار عمومی جهان و در برابر همه قوانین و عرف جهانی نیز در همین کارویژه این رژیم برای تسلط نظام سلطه غربی بر منطقه راهبردی غرب آسیا و تداوم و تشدید استثمار جهانی توسط این نظام نهفته است. صحنه‌های جرم و جنایتی که امروز در غزه رقم می‌خورد فارغ از جنبه‌های انسانی و اخلاقی آن، به هیچ عنوان بی‌ربط به بقیه مردم جهان نیست و این موضوعی است که کم‌کم جهانیان نسبت به آن در حال آگاه شدن هستند. این صحنه‌ها اگر امروز با بی‌تفاوتی مواجه شود، مقدمه و مشوق اقدامات جنایت‌بار و ضدانسانی‌ای خواهد بود که نظام سلطه در آینده برای تداوم هژمونی خود بدون کم‌ترین تردیدی انجام خواهد داد. مردم غزه در خط مقدم مبارزه با نظامی هستند که هدفی جز بردگی تمام انسان‌ها ندارد و این همان حقیقتی است که کم‌کم برای همگان در حال آشکار شدن است و این بیداری جهانی است که سرنوشت این منازعه و زوال رژیم صهیونیستی و نظام شیطانی پشت آن را رقم خواهد زد.

نظر شما