شناسهٔ خبر: 66685767 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شورای شهر با هر وضعیتی بهتر از بی‌شورایی است

رئیس شورای شهر کرمانشاه باشاره به اینکه شوراها بازوهای ارتباطی دولت‌ها با مردم هستند، گفت: شوراها از دولت‌ها انتظار دارند که حمایت لازم از شوراها انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، خسرو زرافشانی در حاشیه هفتاد و یکمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهرهای مرکز استان که به میزبانی شهر مقدس قم درحال برگزاری است، اظهار کرد: این اجلاسیه به صورت مشورتی و برای تبادل تجربیات است.

وی با اشاره به اینکه شوراها بازوهای ارتباطی دولت‌ها با مردم هستند، مطرح کرد: شوراها نیز از دولت‌ها انتظار دارند که حمایت لازم از شوراها انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه با بیان اینکه جایگاه شوراها در میان مردم تاثیرگذار است، عنوان کرد: این تاثیرگذاری یک ظرفیت است که باید از آن به بهترین شکل استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه اعضای شورا باید جسارت لازم را داشته باشند، خاطرنشان کرد: اگر این جسارت تصمیم‌‎گیری در شوراها وجود داشته باشد، مردم اعتماد بیش‌تری به شوراها پیدا خواهند کرد.

زرافشانی با بیان اینکه شورای شهر با هر وضعیتی بهتر از بی‌شورایی است، تصریح کرد: اگر در یک شهر، شورا وجود نداشته باشد، شاهد فاجعه در شهر هستیم.

وی با اشاره به اینکه توسعه شهر قم طی سال‌های اخیر عالی بوده است، یادآور شد: دکتر سقائیان‌نژاد در اصفهان و قم عملکرد درخشانی داشته و شورای شهر قم در انتخاب ایشان یک اقدام عاقلانه داشته است.

مدیریت جامع شهری منجر به برداشتن موانع می‌شود

علیرضا نادری در حاشیه هفتاد و یکمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهرهای مرکز استان که به میزبانی شهر مقدس قم درحال برگزاری است، اظهار کرد: در این اجلاسیه‌ها و جلسات با انتقال تجربیات، حل مشکلات مردم آسان‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه باید یک نظارت قوی بر انتخابات شوراها باشد، مطرح کرد: اگر این نظارت وجود داشته باشد، شوراها متخصص و قوی تشکیل خواهند شد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان اینکه انتخاب شورای متخصص به مدیریت واحد شهری منجر خواهد شد، عنوان کرد: اگر شورا دارای نقاط ضعف باشد، قطعا کسی به حرف ‌آن گوش نخواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت جامع شهری باید منجر به برداشتن موانع شود، خاطرنشان کرد: اگر موانع برداشته شده و راه هموار شود، تولید به شکل مضاعف انجام خواهد شد.

نادری با بیان اینکه انتظارات مردم از شوراها برآورده نشده است، تصریح کرد: یکی از علت‌های این اتفاق نیز عدم وجود شوراها متخصص است.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت شهر قم طی سال‌های اخیر زبان‌زد بوده است، یادآور شد: زمانی که از خارج از شهر قم به این شهر وارد شده و گسترش شهر را مشاهده می‌کنید، باید مسئولین شهری قم را تحسین کنید.

انتهای پیام/

 

نظر شما