شناسهٔ خبر: 66685678 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

به کسی ربطی ندارد که نکونام سیاه می‌پوشد یا سفید

ورزش سه

شرایط استقلال طوری است که هر تیمی دوست دارد این تیم را ببرد تا بگوید ما تیم صدر جدول را بردیم و نگذاشتیم قهرمان شود.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

 در یکی از بازی‌های مهم هفته بیست و هفتم لیگ برتر تیم فوتبال استقلال موفق شد با یک گل از سد فولاد بگذرد. با این نتیجه آبی‌های تهران بازهم صدرنشین لیگ شدند و موقعیت سرخپوشان اهوازی در رده‌های پایین جدول به خطر افتاد.

پس از پایان بازی با علیرضا اکبرپور یکی از پیشکسوتان استقلال تماس گرفتیم تا نظر وی را در خصوص بازی جویا شویم. در ادامه مصاحبه اعتماد با اکبرپور را می‌خوانید:

ارزیابی فنی شما از بازی استقلال مقابل فولاد چیست؟

استقلال برای اینکه دوباره به صدر برگردد باید این بازی را می‌برد و از اول هم هجومی کار کرد و بازی زیبایی هم انجام داد! فولاد هم برای اینکه نیفتد اول دنبال یک امتیاز بود و در ادامه چشم انتظار یک فرصت بود تا بازی را ببرد. فولاد دفاعی بازی می‌کرد و استقلال یک گل زد و یک گل را حفظ کرد و پیروز میدان شد.

نتیجه بازی عادلانه بود؟

به نظر شما نبود؟ باید ۲، ۳ تا می‌زد! حریف استقلال موقعیتی نداشت.

نظر کارشناسانه شما را پرسیدیم و البته قبل از گل استقلال هم فولاد یک بار به تیرک دروازه استقلال زد.

بله، خب همان یک تیرک را زدند، اما استقلال ۷، ۸ تا موقعیت داشت! اگر یک تیرک آن‌ها حساب شود باید بگوییم ۸ تا هم استقلال موقعیت گل داشت! طبیعتا تا گل استقلال حریف در زمین خودی دفاع می‌کرد و بعد گل استقلال حریف که بازنده شده بود رو به جلو بازی می‌کرد تا نبازد.

درباره حواشی قبل از بازی برای پوشیدن پیراهن مشکی صحبتی دارید؟

الان استقلال صدر جدول است و همه جوره حاشیه درست می‌کنند تا تیم را پایین بکشند. از لباس بازی تا لباس زیر می‌خواهند یک حاشیه درست کنند تا این تیم را پایین بکشند! تیمی که به حواشی توجه نکند، می‌رود برای قهرمانی. استقلال یا هرتیمی که به صدر برود برای پایین کشیدنش همه هر کاری می‌کنند تا بگویند تیم صدر جدولی را بردیم! فقط در فوتبال ما هم نیست در جا‌های دیگر دنیا هم می‌گویند چرا طرف سیاه می‌پوشد یا سفید می‌پوشد. آقا به کسی ربطی ندارد! من یک لباس خریدم دوست دارم همیشه آن را بپوشم به دیگران چه ربطی دارد؟ نباید به این حرف‌ها توجه کرد.

داوری چطور بود؟

کرنر که درست بود و خودشان هم گفتند کرنر بود. گل هم نه خطا بود و نه چیز دیگری! خدا را شکر استقلال از داوری ضرر کرده، اما سودی نبرده است!

اما در طرف مقابل پرسپولیسی‌ها هم از داوری شاکی هستند.

در فوتبال این چیز‌ها همیشه بوده و هست. نمی‌شود این حرف و حدیث‌ها را جدا کرد. اما اشتباهات در داوری وجود دارد، چند سال سهوی به نفع یک تیم و شاید چند سال باز هم سهوی به سود تیم دیگر. در تمام جای دنیا این مسائل هست. نباید تهمت زد، اما در لیگ‌های پایین‌تر گاهی عمدی است. در لیگ برتر با وجود دوربین‌های بیشتر و نظارتی که می‌شود فرض می‌گذاریم که سهوی است، چون نمی‌خواهیم تهمت بزنیم.

درباره استقبال خوب تماشاگران صحبت می‌کنید؟

خب سه تا بازی دیگر باقی مانده است و این هواداران با حضورشان شور و شوق ایجاد می‌کنند و یار دوازدهم هستند. هر چقدر بیشتر بیایند خیلی بیشتر کمک می‌کند. الان استقلال سه تا فینال دارد و باید هواداران بیایند و تیم‌شان را حمایت کنند.

بازی با نساجی را چطور می‌بینید؟

بازی سختی است؛ نساجی درست است که در پایین جدول قرار دارد، اما همیشه مقابل تیم‌های بزرگ خوب نتیجه گرفته است. شرایط استقلال طوری است که هر تیمی دوست دارد این تیم را ببرد تا بگوید ما تیم صدر جدول را بردیم و نگذاشتیم قهرمان شود. یک طرف قضیه هم نساجی برای نیفتادن می‌جنگد و می‌خواهد ثابت کند نتایج بدی که اول گرفته‌اند روی اتفاقات بوده و همه این‌ها دست به دست هم می‌دهد تا بازی دشواری برای استقلال شود.

استقلال می‌تواند سه بازی آینده‌اش را ببرد و قهرمان شود؟

تا الان که صدر جدول بودند و الان هم می‌توانند هر سه بازی را ببرند و قهرمان شوند. تیمی که تا الان صدرنشین بوده و همه خواستند پایینش بکشند و نتوانستند، طبیعتا می‌تواند صدر را حفظ کند. استقلال باید بازی‌های خودش را ببرد و نیازی نیست به پشتش نگاه کند که کدام تیم امتیاز از دست می‌دهد یا نه. استقلال باید فقط بازی‌هایش را ببرد تا قهرمان شود.

نظر شما