شناسهٔ خبر: 66685603 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

چین برای خانه‌های خالی نقشه کشید؛ ایران و عمان مذاکره کردند/ تشدید سقوط قیمت‌ها در بازار

اقتصادنیوز: امروز در بازار ارز تهران شاهد روند نزولی قیمت ها نسبت به روز گذشته هستیم و در پایان روز چهارشنبه هر لیر ترکیه 10 تومان ارزان و 1830 تومان معامله شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، چهارمین روز هفته در حالی به ساعات پایانی خود نزدیک شده است که بازار ارز تهران همچون روز گذشته شاهد عقبگرد دسته جمعی قیمت ها نسبت به روز گذشته است، روندی که البته برای همه ارزهای مورد معامله در بازار صادق نبود و در این بین برخی هم زیرآبی رفته و با خلاف جریان آب شنا کردن، مسیر صعودی را در پیش گرفتند.

امروز اما خبرهای بسیاری بازار را تحت تاثیر خود قرار داد، از صلح در بازار طلا و سکه ایران گرفته تا مذاکرات مهم ایران و عمان در حوزه تجارت محصولات کشاورزی. همچنین امروز خبری از رئیس کل بانک مرکزی مورد توجه بازیگران ارزی قرار گرفت؛ محمدرضا فرزین از راه‌اندازی بازار ارز توافقی برای کمک به صادرکنندگان کوچک خبر داده بود. در ادامه نگاهی به آخرین قیمت ارزها در بازار تهران خواهیم انداخت.

قیمت لیر ترکیه امروز 26 اردیبهشت 1403

امروز لیر ترکیه در جریان معاملات بازار ارز تهران نسبت به روز گذشته شیب نزولی را در پیش گرفته است و در مقایسه با آنچه معامله گران در روز سه شنبه تجربه کردند، 10 تومان ارزان و 1830 تومان معامله شد.

نرخ امروز دینار عراق در بازار

قیمت دینار عراق هم امروز در بازار تهران به مانند روز گذشته در مسیر ثبات گام برداشت و بدون تجربه تغییرات کاهشی یا افزایشی، 45 تومان قیمت گذاری و خرید و فروش شد.

دینار عراق

آخرین قیمت درهم امارات امروز

امروز همچنین قیمت درهم امارات به مانند لیر ترکیه روند نزولی را پیش روی خود دید و در حالی معاملات را آغاز و سپری کرد که در مقایسه با روز پیش 26 تومان ارزان و 16065 تومان نرخ گذاری شد.

قیمت ریال عمان امروز

معاملات بازار ارز تهران در حالی امروز سپری شد که قیمت ریال عمان هم بر مدار کاهش حرکت کرد. هر ریال امروز در جریان معاملات 153850 تومان قیمت خورد تا نسبت به روز گذشته 540 تومان ارزان شده باشد.

نرخ برابری ریال عمان و دلار آمریکا هم در بازار امروز به 2.6 رسیده است. اما امروز خبری درباره مذاکرات ایران و عمان هم حسابی مورد توجه قرار گرفت. مدیر تیم اقتصادی کشور عمان و هیأت همراه با حضور در پاویون جهاد کشاورزی خراسان رضوی با مقامات ایرانی در زمینه تأمین و صادرات محصولات مزیت‌دار بین دو طرف مذاکره کردند.

در این دیدار پیشنهاد شد تبادلات تجاری به صورت تهاتر نهاده‌ها همچون سویا و ذرت به ازای تخم‌مرغ و مرغ و همچنین صادرات و واردات محصولات مزیت‌دار کشاورزی دو طرف صورت گرفته و به زودی قرارداد تفاهم تأمین و صادرات محصولات کشاورزی بین دو طرف بسته شود.

نرخ منات آذربایجان امروز

در میان همسایگان شمالی ایران هم روند قیمت ها تغییری نداشت و هر منات در بازار امروز 120 تومان افت قیمت داشت تا 34710 تومان خرید و فروش شد.

منات آذربایجان

قیمت امروز درام ارمنستان

امروز قیمت درام ارمنستان هم در جریان معاملات فعالان بازار ارز از دینار عراق تبعیت کرد و با پافشاری بر نرخ روز گذشته خود، 153 تومان مبادله شد و تغییری را تجربه نکرد.

آخرین نرخ لاری گرجستان در بازار

قیمت لاری گرجستان هم امروز 80 تومان پایین آمد. هر لاری در حالی چهارشنبه را سپری کرد و به پایان رساند که 22260 تومان معامله شده بود.

قیمت بات تایلند در بازار

اما تنها نرخی که امروز را در شرایط صعودی آغاز کرد و به پایان رساند؛ بات تایلند بود. هر بات مسیری عکس روند نزولی بازار را در پیش گرفت و با رشد هفت تومانی، 1623 تومان قیمت خورد.

بات تایلند

نرخ امروز رینگیت مالزی

امروز رینگیت مالزی در بازار به مانند اغلب ارزهای مرور شده افت قیمت 10 تومانی را تجربه کرد. هر رینگیت در پایان معاملات 12540 تومان خرید و فروش شد.

قیمت یوان چین امروز

امروز همچنین به واسطه انتشار یک خبر نام چین در محافل اقتصادی و ارزی شنیده می شد؛ طبق اعلام رسانه ها این دولت چین درحال بررسی پیشنهادی است که دولت‌های محلی را ملزم می‌کند خانه‌های فروش نرفته را خریداری کنند، که در صورت اجرا یکی از بلندپروازانه‌ترین تلاش‌های این کشور برای نجات بازار املاک بحران زده آن خواهد بود.

به نوشته بلومبرگ، درحالی که چین قبلا چند طرح آزمایشی را برای پاک کردن خانه‌های خالی با کمک دولت را اجرا کرده است، طرح اخیر در مقیاس بسیار بزرگتری خواهد بود.

طبق این طرح، از شرکت‌های دولتی محلی خواسته می‌شود تا با استفاده از وام‌هایی که توسط بانک‌های دولتی پرداخت می‌شود به خرید خانه‌های فروش نرفته از شرکت‌های سازنده با تخفیف‌های بالا کمک کنند. اما هر یوان چین هم در بازار ارز تهران در حالی عصر امروز 8170 تومان قیمت خورد که نسبت به روز پیش 10 تومان ارزان شده است.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران از نوسان کاهشی نه چندان محسوس قیمت ارزها نسبت به روز گذشته حکایت دارد؛ به جز درام ارمنستان و دینار عراق که ثبات قیمت را تجربه کردند. سایر ارزها مسیر نزولی روزهای گذشته را همچنان ادامه دادند و معاملات را با روند نزولی به پایان رساندند.

نظر شما