شناسهٔ خبر: 66685362 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در ۲۴ ساعت گذشته؛

روسیه: ۱۱۴۰ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای از دفع ۱۶ ضدحمله نیروهای اوکراین و کشته شدن ۱۱۴۰ نظامی این کشور طی شبانه‌روز گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه در بیانیه ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: واحدهای غرب نیروهای روسیه با بهبود مواضع خود ۱۰ ضدحمله را دفع کردند. کی یف حدود ۱۹۰ نظامی خود را در این محور از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می افزاید: نیروهای مسلح روسیه تا عمق دفاع دشمن در منطقه خارکیف پیشروی کردند. نیروهای مسلح اوکراین ۱۲۵ نیروی خود را از دست دادند. یگان مرکز نیروهای روسیه هم با بهبود وضعیت تاکتیکی خود ۶ ضدحمله را دفع کردند؛ کی یف حدود ۱۷۵ سرباز خود را از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: گروه جنوب نیروهای روسیه مواضع سودمندتری را در دونتسک و لوهانسک به دست آوردند؛ دشمن بیش از ۵۱۰ سرباز خود را از دست داد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: واحدهای شرق نیروهای روسیه نیز مواضع سودمندتری را به دست آوردند به نحوی که نیروهای اوکراینی ۱۴۰ نظامی خود را از دست دادند.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

نظر شما