شناسهٔ خبر: 66685014 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل ورزش و جوانان استان:

تابستان امسال ۱۲۰۰ برنامه ورزشی در کرمانشاه برگزار می‌شود 

فاطمه احمدیان

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از تدارک برگزاری ۱۲۰۰ برنامه ورزشی برای تابستان امسال در کرمانشاه خبر داد. 

صاحب‌خبر -

منوچهر حاتمی، عصر امروز(۲۶ اردیبهشت) در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان، بااشاره به تدارک برنامه‌های ورزشی برای اوقات فراغت جوانان در استان، اظهار کرد: حدود ۶۹۰ هزار جوان بین ۱۸ تا ۳۵ ساله در استان داریم که باید برای اوقات فراغت این گروه و گروه سنی نوجوانان برنامه ریزی هایی در فصل تابستان داشته باشیم. 

وی افزود: از آنجایی که ورزش بیشترین محبوبیت را در بین نوجوانان و جوانان دارد، باید برنامه هایی در این حوزه تدارک دیده شده است. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر ۵۳ هیات ورزشی استانی و ۴۸۳ هیات ورزشی شهرستانی آماده برگزاری برنامه‌های ورزشی برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در سطح استان هستند. 

وی تاکید کرد: همچنین ۱۵۸۶ مکان ورزشی در سطح شهرها و روستاهای استان وجود دارد که برای فصل تابستان ۶۰۰ مکان را به عنوان پایگاه اوقات فراغت در نظر گرفته ایم. 

به گفته این مسئول، جمعا ۱۲۰۰ برنامه ورزشی برای تابستان امسال در کرمانشاه برگزار خواهد شد. 

وی با بیان اینکه این برنامه ها در سطح روستاها و شهرها برگزار می شود، عنوان کرد: در سطح روستاها، برگزاری مسابقات در رشته های هفت سنگ، دال پلان، قلان، طناب کشی و زوران در نظر گرفته شده است. 

حاتمی یادآورشد: همچنین سه طرح کشوری یعنی مسابقات جام پرچم، گل کوچک و دختران آفتاب نیز در سطح روستاها برگزار می شود. 

وی در ادامه در خصوص برنامه های درنظر گرفته شده برای محلات کم برخوردار شهری نیز گفت: این برنامه ها در رشته های مینی فوتبال، پرتاب وزنه و کاراته در سطح ۱۰ محله حاشیه نشین کرمانشاه برگزار خواهد شد. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: هیات های ورزشی نیز در فصل تابستان در سطح شهرها به اجرای برنامه های مختلف خواهند پرداخت. 

سامانه جامع اوقات فراغت کرمانشاه راه اندازی می‌شود  

به گزارش ایسنا، حسین آذرکمند معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز در این نشست از در دست اجرا بودن راه اندازی سامانه جامع اوقات فراغت استان خبرداد و اظهار کرد: نبود یک سامانه جامع که در آن تمام برنامه های اوقات فراغتی از سوی دستگاه های اجرایی مختلف بارگذاری و اطلاع رسانی شود، باعث شده تا در بحث اوقات فراغت با چالش هایی در استان مواجه باشیم. 

وی افزود: در همین راستا راه اندازی سامانه جامع برنامه های اوقات فراغت را در سطح استان در حال اجرا داریم تا تمام برنامه هایی که در این حوزه در استان اجرایی می شود، در آن بارگذاری و در دسترس عموم قرار گیرد، تا نوجوانان و جوانان برای شرکت در برنامه ها از طریق این سامانه ثبت نام کنند. 

معاون امور جوانان استان تصریح کرد: تاکنون چند استان کشور چنین سامانه ای را طراحی و اجرایی کرده اند و همین موضوع هم سبب شده تا در برگزاری برنامه های اوقات فراغت در استان خود یک انسجام داشته باشند. 

وی لازمه اتمام این طرح را تخصیص اعتبارات مورد نیاز عنوان کرد و گفت: راه اندازی سامانه اوقات فراغت استان حدود ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار می‌خواهد. 

انتهای پیام 

نظر شما