شناسهٔ خبر: 66684989 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کاهش تصادفات نیاز به فرهنگ‌سازی دارد

رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: در کنار افزایش ایمنی راه ها و تجهیز خودروها بخصوص خودروهای ساخت داخل برای کاهش تصادفات نیاز به فرهنگ سازی وجود دارد.

صاحب‌خبر -

کاهش تصادفات نیاز به فرهنگ‌سازی دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، تصادف موضوعی چند وجهی و پیچیده است که جزو دغدغه‌های اصلی است و در این خصوص چند دستگاه بصورت مستقیم مسئولیت دارند.
امروزه به علل مختلف از جمله رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی، کیفیت پایین خودرو‌ها و جاده‌های نا ایمن، بروز تصادفات و حوادث رانندگی با شدت‌های متفاوت به امری اجتناب ناپذیر تبدل شده است. به جرأت می‌توان گفت که هیچ تصادفی رخ نمی‌دهد، مگرآنکه یک تخلف یا بی نظمی رخ داده باشد.
سرهنگ ذاکری منش رئیس پلیس راه استان در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت: علت اصلی تصادفات در استان عدم توجه به جلو است که هفت درصد هم به علت خستگی راننده بوده است.
سرهنگ آسیایی رئیس پلیس راهور گفت: بیش از ۵۵ درصد و ۲۷ درصد از تصادفات در شهرستان البرز در داخل شهر منجر به فوت بوده است و بیشترین تصادفات از ساعت ۱۶ تا ۲۲ است.
ذاکری منش گفت: برای آزادراه قزوین زنجان پروژه‌ای تعریف شد و بیش از ۱۳ نقطه ورود غیرمجاز به این آزادراه مسدود شد و در خصوص ساماندهی مراکز خدماتی رفاهی هم اقداماتی انجام شده است. برخورد پلیس با بر اساس قوانین صورت می‌گیرد و کد جریمه‌ها را برای خودرو‌های متخلف در نظر می‌گیرند. بهتر است مردم به این باور برسند که تخلف نکنند. رانندگانی که چند بار مرتکب تخلفات حادثه ساز شوند در کلاس‌های توجیهی حضور می‌یابند و در ادامه درج در سابقه آنان صورت می‌گیرد.
آسیایی گفت: باید قبول کنیم که مبالغ جریمه‌ها واقعا بازدارنده نیست. با پیگری‌های صورت گرفته مبلغ افزایش جریمه‌ها در مجلس تصویب شده، اما به پلیس ابلاغ نشده است.
سرهنگ ذاکری منش گفت: هرچه خودرو‌ها مجهز به استاندارد‌های بین المللی باشند و ایمنی راه‌ها و رفتار مناسب رانندگی در کاهش تصادفات و در ادامه حفظ جان سرنشینان موثر است. ما انتظار داریم از تمامی دستگاه‌ها در فرهنگ سازی نسبت به پیشگیری از تصادفات همکاری کنند.
رئیس پلیس راهور گفت: ۳۸ درصد تصادفات منجر به فوت در معابر درون شهری مربوط به عابران پیاده و ۴۶ درصد هم مربوط به موتورسیکلت است. کمبود پل عابرگذر و استفاده از نقاط کور توسط عابرین پیاده از بیشترین عوامل است.
ذاکری منش در ادامه گفتگو گفت: با مسدود شدن نقاط غیرمجاز ورود به آزادراه در این زمینه تصادفات به صفر رسیده است. حدود ۵۰ درصد تصادفات فوتی و جرحی در آزادراه‌ها اتفاق می‌افتد.

نظر شما