شناسهٔ خبر: 66684601 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

بذرپاش: مداخله دولت بازار اجاره مسکن را آرام می‌کند

وزیر راه و شهرسازی گفت: با ابلاغ قانون ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها، دولت برای اولین بار می‌تواند سقف اجاره‌بها را تعیین کند. مداخله دولت بازار اجاره را آرام می‌کند.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: مهرداد بذرپاش با اشاره به ابلاغ قانون ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها، اظهار کرد:‌بر این اساس دولت برای اولین‌بار دولت می‌تواند سقف اجاره‌بها تعیین کند. به‌عنوان مثال اگر در استانی تورم بیش از ۳۰ درصد باشد، شورای مسکن می‌تواند ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تورم نسبت به تعیین سقف اقدام کند.

به گزارش تسنیم، وی تاکید کرد: این قانون دست دولت را برای مداخله در بازار باز می‌کند که در پی آن می‌توانیم شاهد بازاری آرام‌تری برای مسکن اجاره‌ای در سال جاری باشیم. نظام‌مندتر کردن مداخله‌گران بازار مسکن و اجاره هم در این زمینه صورت خواهد گرفت.

وی با یادآوری این‌که تاکنون چنین قانونی در دست نبود و در دوره کرونا فقط در یک مقطعی رشد ۲۵ درصدی مصوب شد، افزود: البته این قانون جزئیات مفصل‌تر دیگری دارد که همکاران بنده جزئیات قانون را در یک نشست مطبوعاتی به‌طور کامل اعلام می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بخش دیگر این قانون ساماندهی سکو‌های مجازی برای مدیریت بازار است و بخش دیگر آن، نظام‌مندتر کردن مداخله‌گران در بازار مسکن و اجاره است که امیدواریم بتوان این کار را انجام داد.

نظر شما