شناسهٔ خبر: 66684527 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در نشست خبری مطرح شد؛

کتاب‌های فروخته شده نمایشگاه کتاب تهران به ۳۱۲ میلیارد تومان رسید

قائم‌مقام و سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران در هفتمین نشست خبری خود از فروش ۳۱۲ میلیارد تومانی نمایشگاه در هفت روز گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

علی رمضانی، قائم‌مقام و سخنگوی نمایشگاه کتاب عصر چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ به همراه حسین تیموری، مدیرکمیته اجرایی و پشتیبانی نمایشگاه کتاب ضمن اعلام جدیدترین اخبار نمایشگاه، به پرسش خبرنگاران پاسخ دادند.

سخنگوی نمایشگاه کتاب در ادامه با اعلام برشی از نظرسنجی روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت در نمایشگاه پرداخت و گفت: مردم روز گذشته در پاسخ به این پرسش نظرسنجی که «قیمت کتا‌ب‌ها در بخش حضوری نمایشگاه را چقدر رضایت‌بخش می‌دانید» تا ۷۲ درصد قیمت کتاب‌های عرضه شده در بخش حضوری نمایشگاه را رضایت‌بخش نمی‌دانستند. کمتر از ۱۰ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی از قیمت کتاب‌ها راضی بودند و ۱۶ درصد هم رضایت نسبی از قیمت‌ها داشتند. همچنین حدود ۲ درصد از قیمت‌ها با پاسخ «خیلی زیاد راضی» اظهار رضایت کردند.

رمضانی درباره سه نقطه ضعف که از سوی مردم در روز هفتم برگزاری نمایشگاه از طریق نظرسنجی اعلام شد، بیان کرد: «محدودیت ساعات بازدید از نمایشگاه به خصوص در صبح»، «قیمت بالای برخی از ناشران» و «شلوغی بیش از حد برخی از غرفه‌ها» به‌عنوان نقاط ضعف نمایشگاه کتاب از سوی شرکت‌کنندگان در نظرسنجی عنوان شد.

سخنگوی نمایشگاه کتاب ادامه داد: نصب رمزینه‌های بالای سر هر غرفه، سهولت دسترسی به محل نمایشگاه با مترو و حضور غرفه‌های امانات در نزدیکی هر سالن به عنوان سه نقطه قوت نمایشگاه از سوی مردم در نظرسنجی روز هفتم از نمایشگاه کتاب اعلام شد. همچنین آنها پیشنهاد کردند که تخفیف‌های ارائه شده از سوی ناشران افزایش یابد، بروشور‌هایی برای معرفی غرفه‌های هر سالن به بازدیدکنندگان ارائه شود و خدمات رفاهی بیشتری در حیاط دریافت کنند.

رمضانی درباره اقدام‌هایی که برای رفع مشکلات نمایشگاه در روز هفتم توسط ستاد اجرایی نمایشگاه انجام شده، اعلام کرد: کمیته ناشران داخلی به نشریه‌ها مبنی بر افزایش تخفیف‌های ارائه شده، استقرار غرفه‌های سیار بیشتر برای ارائه خدمات در حیاط و مدیریت شلوغی‌های موضعی برخی غرفه‌ها برای جلوگیری از ایجاد مشکل و بازآرایی غرفه‌های اطلاع‌رسانی از اقدام‌های ستاد اجرایی نمایشگاه بود.

قائم‌مقام و سخنگوی نمایشگاه کتاب به فروش ۳۱۲ میلیارد تومانی نمایشگاه در ۷روز نخست برگزاری اشاره کرد و گفت: در بخش حضوری نمایشگاه کتاب ۲۱۶ میلیارد تومان کتاب فروخته شد که از این میزان ۱۴۲ میلیارد تومان آن از طریق درگاه‌های رسمی و ۷۴ میلیارد تومان آن از طریق کارت به کارت اتفاق افتاد.

رمضانی عنوان کرد: در بخش مجازی هم ۹۶ میلیارد تومان فروش به ترتیب با فروش ۶۵ میلیاردی سهم ناشران و ۳۱ میلیاردی سهم کتابفروشان به ثبت رسید. بنابر اعلام شرکت ملی پست جمهوری اسلامی نیز تاکنون ۶۷ هزار و ۷۰۰ بسته به دست مخاطبان رسیده است.

حسین تیموری، مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی نمایشگاه کتاب نیز فعالیت و خدمات این کمیته را معرفی کرد و گفت: کمیته اجرایی اولین کمیته‌ای است که در سه بخش پشتیبانی، اجرایی و رفاهی فعالیت‌های خود را آغاز می‌کند و آخرین کمیته‌ای است که نمایشگاه را ترک می‌کند. برای ساماندهی فضا‌های مسقف و غیرمسقف غرفه‌های نمایشگاه آنها را یک هفته قبل آماده کردیم و تحویل ناشران دادیم.

او ادامه داد: به طور کلی کار‌های اجرایی و رفاهی نمایشگاه در کمیته اجرایی انجام می‌شود و خدمات ما در شش دسته ارائه می‌شود و با ۱۷ نهاد مرتبط در بخش مدیریت بحران فعالیت می‌کنیم، اورژانس و آتش‌نشانی در بخش‌های مختلف نمایشگاه مستقر هستند و برای تردد بازدیدکنندگان در داخل محوطه، خودرو‌های ون را در نظر گرفتیم.

مدیر کمیته اجرایی نمایشگاه کتاب گفت: در داخل نمایشگاه ایستگاه‌های شارژ مکانیزه تلفن همراه، در فضای خارجی ۴۰۰ نیمکت سبک و فضای استراحتگاهی و ۱۱ محل استراحت موقت با سایه‌بان و همچنین چهار نمازخانه برقرار و سیستم حمل و نقل داخل را با ساماندهی چرخ‌بار‌ها هدایت کردیم.

به گفته تیموری، امسال هم ظرفیت پارکینگ‌ها ۱۵ تا ۱۷ هزار خودرو است و روزانه از ۲۵ تا ۳۵ هزار خودرو از این فضا‌ها استفاده می‌کنند.

نظر شما