شناسهٔ خبر: 66684430 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

۷ میلیون نفر گرفتار «مرض قند» هستند

دبیر علمی سی و چهارمین کنگره پزشکان متخصص داخلی ایران نسبت به شیوع نگران کننده دیابت در کشور هشدار داد.

صاحب‌خبر -

دبیر علمی سی و چهارمین کنگره پزشکان متخصص داخلی ایران نسبت به شیوع نگران کننده دیابت در کشور هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا استقامتی، دبیر علمی سی و چهارمین کنگره سالیانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با بیان اینکه، آمارها نشان می‌دهد شیوع ابتلا به دیابت و موارد پیش دیابت در کشور به طرز نگران کننده رو به افزایش است، افزود: بر اساس بررسی‌های وزارت بهداشت، بیش از چهارده درصد جمعیت بالای بیست سال کشور؛ یعنی چیزی حدود هفت میلیون نفر ایرانی به دیابت مبتلا هستند.
 استقامتی گفت: این آمار پنج سال قبل یازده درصد جمعیت کشور بود و این روند رو به افزایش است؛ به گونه‌ای که پیش بینی می‌شود در آینده نزدیک بیش از ده میلیون نفر مبتلا به این بیماری در کشورداشته باشیم. این متخصص غدد و متابولیسم افزود: اگر نتوانیم جلوی بروز  سونامی دیابت را بگیریم در سالهای آینده هزینه‌های هنگفت مرتبط با بیماری دیابت و عوارض ناشی از آن بر اقتصاد سلامت کشور تحمیل خواهد شد.
 دبیر علمی سی و چهارمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی گفت: این یک هشدار و زنگ خطر جدی است؛ البته این هشدار را زمانی که در کشور حدود دوتاسه میلیون نفر مبتلا به دیابت داشتیم به مسئولان اعلام کردیم و گفتیم که این آمار به شش تا هفت میلیون نفر خواهد رسید، ولی توجهی نشد!

نظر شما