شناسهٔ خبر: 66684404 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در مازندران:

زنده بودن حج به ولایت است

آیت الله «محمدی لائینی» با بیان اینکه حج باید حج به‌روز و زنده باشد، گفت: زنده بودن حج به ولایت است، حج بی‌ولایت فاقد روح است.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین «حسین خانی» مدیرکل حج و زیارت و کارگزاران حج استان، ضمن تبریک دهه کرامت اظهار داشت: دریچه رحمت حج تمتع به‌خاطر جزر و مد‌های سیاسی در برخی از سنوات بسته شده بود امسال هم الحمدالله این دریچه باز است و مردم ما می‌توانند حضور پیدا کنند و این فریضه الهی را انجام دهند.

وی افزود: بزرگترین نعمت توفیق زائر بودن و به‌ویژه حضور در کنار امام زمان (عج) برترین حاجی و مظهر ولایت در نیمه روز عرفه است، ان‌شالله که از زاویه مسئولیت خودتان به فیوضات برسید، هر کسی در جای خودش باید وظیفه خود را درست انجام دهد و از این زاویه ارتقا و تکامل پیدا کند.

آیت الله محمدی لائینی با بیان این که حج یک خزانه‌ای از انواع نعمات، برکات و انوار است، تاکید کرد: حج اهمیت کعبه، خانه خدا و قبله است، کفار با ما روی دو چیز می‌جنگند، یکی به‌خاطر راه و روش و دیگری ناخرسندی از قبله و آئین، امروز هم جنگ، جنگ آئین و قبله است، آنقدر با ما مبارزه می‌کنند تا ما را به دین منهای سیاست و نظام سکولار متعهد کنند، می‌خواهند قبله ما واشنگتن، پاریس و لندن باشد، اما ما می‌خواهیم که قبله ما کعبه باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه بیان کرد: اهل بیت (ع) احتمال دارد اهل خانه کعبه باشد، به‌خاطر اینکه در دعای ندبه می‌خوانیم که این خانه را برای پیغمبر و اهل بیت پیغمبر (ع) وضع کردیم، قبله واقعی این خانه است، از این درک می‌کنیم که روش واقعی ما چگونه باید باشد، با چه کسی باید دوست باشیم با چه کسی دشمن، بیاموزیم کجا تند برویم کجا کند و موارد دیگر را باید در حج یاد بگیریم.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه حج باید حج به‌روز و زنده باشد نه حج مرده و گذشته، تاکید کرد: زنده بودن حج به ولایت است، زنده بودن هر عبادتی ولایت است، حج بی‌ولایت فاقد روح است، به فرموده امام صادق (ع) و امام سجاد (ع) حج شیعه به ارتباط با ولایت است.

امام جمعه ساری همچنین یادآور شد: ولایت در زمان پیغمبر (ص) را هم باید ادامه دهیم، امام زمان (عج) ولایت را به نائب خود واگذار کرده یعنی رهبر معظم انقلاب اسلامی که امروز پرچمدار ولایت است، پس خط خودمان را مشخص کنیم که در خط شیعه انگلیسی و خلاف مسیر ولایت نباشیم.

این مسئول تاکید کرد: شیاطین امروز را باید بشناسید و سنگ بزنید، یک روز پیروان حضرت ابراهیم (ع) از مشرکین بیزاری جستند، امروز بدانیم شیطان و ابراهیم زمان چه کسانی هستند، دشمن امروز را بشناسیم، الان دشمن نسبت به حجِ زوارِ انقلابی و مقاومتی وحشت دارد و از حج منهای اینها نمی‌ترسد، دشمن‌شناسی ما باید به‌روز باشد، ما می‌خواهیم حجی ابراهیمی، توحیدی، بت‌شکنی به جای آوریم، ابراهیم (ع) پدر ماست و باید در این خط باشیم.

وی گفت: همه مدیران باید روحانیت را در تبلیغاتشان در این زمینه کمک کنند، برای تشویق زوار و حضور و تهیه وسائل پذیرایی زوار تلاش کنند، پای تریبون حج بنشینند و استفاده کنند و حج ابراهیمی، به‌روز و در ارتباط با ولایت داشته باشند.

آیت الله محمدی لائینی عنوان کرد: زیبنده نیست که عده‌ای در دعای عرفه شرکت نکنند بلکه باید با میل و رغبت دورهم دعا بخوانند، مراسم برائت در صحرای عرفات نباید خلوت باشد، برنامه باید فشرده و منسجم برگزار شود، باشور باشید تا بگویند بقیه مردم ایران هم در حج نیستند هم شور و حال دارند و وجهه خوبی را از ملت ایران به نمایش بگذارید، یاد امام زمان (عج) را فراموش نکنید.

انتهای پیام/

نظر شما