شناسهٔ خبر: 66683892 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

بن سلمان سنگ بزرگ برداشته است/ پروژه‌های جاه‌طلبانه اجرایی می‌شود؟

اکوایران : فایننشال تایمز در گزارشی اعلام کرده مقامات عربستان در حال بازنگری در برخی پروژه‌های جاه‌طلبانه چشم‌انداز ۲۰۳۰ این کشور هستند؛ پروژه‌هایی که هزینه کلی ‌آن‌ها از یک تریلیون دلار فراتر می‌رود.

صاحب‌خبر -

محمد بن سلمان -ولیعهد سعودی- در سال ۲۰۱۷ اظهار کرد که شیوه‌ها و برنامه‌های بسیار زیادی برای متنوع‌سازی اقتصاد عربستان سعودی وجود دارد. اتفاقی که باعث جذب سرمایه‌گذاران و شرکت‌هایی شده که خواهان منفعت بردن از فرصت‌های اقتصادی موجود در عربستان هستند. اما همزمان با رسیدن برنامه جاه‌طلبانه چشم‌انداز ۲۰۳۰ ولیعهد سعودی به نقطه میانی، این چشم‌انداز با حقایق و چالش‌هایی مواجه شده است.

خبر مرتبط
عربستان روی دست چین بلند شد/ پاکستان محل جدا ریاض و پکن

سرمایه گذاری ریاض نفوذ چین در پاکستان را به حداقل می رساند. به بیانی دیگر، به باور گروهی از تحلیلگران، همین چالش امنیتی می تواند اهرم اسلام آباد برای مدیریت نفوذ پکن در این منطقه باشد.

به نوشته فایننشال تایمز،‌ این چالش‌ها می‌تواند پروژ‌ه‌های داخلی عربستان و سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی را تحت تأثیر قرار دهد. با توجه به این موضوع که سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در عربستان کمتر از حد انتظار بوده و نرخ‌های بهره در سطح جهان همچنان بالا باقی مانده‌اند، رهبران عربستان سعودی در حال تجدید نظر در اولویت پروژه‌ها هستند.

مشروح این گزارش را می‌توانید در اکو ایران با تیتر «پروژ‌ه‌های چند صد میلیارد دلاری عربستان فراتر از توانایی‌ بن‌سلمان است؟» بخوانید.

نظر شما