شناسهٔ خبر: 66683811 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

افغانستان به ایران نامه زد/ درخواست رسمی کمک از هلال‌احمر ایران

اقتصادنیوز: رئیس جمعیت هلال احمر افغانستان طی نامه‌ای از جمعیت هلال احمر ایران برای کمک به مردم آسیب دیده این کشور درخواست کمک کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «مطیع الحق خالص» رئیس جمعیت هلال احمر افغانستان طی نامه‌ای از جمعیت هلال احمر ایران برای کمک به مردم آسیب دیده این کشور درخواست کمک کرد.

راضیه عالیشوندی، معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر هلال احمر ایران گفت سرپرست جمعیت هلال احمر افغانستان طی نامه‌ای از هلال احمر ایران درخواست کرده است تا کمک‌های بشردوستانه به مردم آسیب دیده این کشور ارسال کند.

وی افزود وقوع سیل در کشور افغانستان به ویژه در ولایت بغلان سبب تخریب منازل، کشته شدن، مجروح و مفقود شدن تعداد زیادی از مردم افغانستان شده است.عالیشوندی اظهار داشت: جمعیت هلال احمر ایران محموله امدادی بشردوستانه خود را که شامل اقلام زیستی، مواد غذایی و بهداشتی است را برای کمک به سیل‌زدگان افغانستان ارسال می‌کند و در صورت نیاز نیز تیم‌های درمانی و امدادی را برای انجام عملیات بشر دوستانه به مناطق سیل زده افغانستان اعزام خواهد کرد.

وقوع سیل در ولایت‌های بغلان، بدخشان، غور و هرات افغانستان طی روزهای اخیر علاوه بر خسارات شدید، بیش از 2 هزار کشته و مصدوم برجا گذاشته است.

برچسب‌ها:

نظر شما