شناسهٔ خبر: 66683781 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

کراس اوور برقی کیا EV6 2025 با طراحی جدید رونمایی شد

صاحب‌خبر -

شرکت کیا موتورز از خودرو برقی کیا EV6 2025 با ظاهری جسور، عملکرد بی‌نظیر و امکانات جذاب و هیجان‌انگیز رونمایی کرد.

کیا EV6، به‌عنوان اولین خودروی برقی ویژه کیا از اواخر سال ۲۰۲۱ در دسترس مشتریان بوده است. در این بازه زمانی، EV6 توانسته به فروش بیش از ۲۱۰ هزار دستگاهی برسد که نشان از موفقیت این خودرو دارد. به‌منظور حفظ این روند، کره‌ای‌ها فیس لیفت EV6 مدل ۲۰۲۵ را رونمایی کرده‌اند تا وضعیت رقابتی خودرو در این کلاس حفظ شود. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی این کراس اوور هیجان‌انگیز می‌پردازیم.

کیا EV6 2025؛ جانشین برحق نسخه قبلی

کیا تصاویر مربوط به هر دو نسخه استاندارد و GT لاین را منتشر کرده و در مدل دوم، یک نوار نورانی هم در قسمت جلو وجود دارد. ظاهر خودرو در بخش‌های مختلف دست‌خوش تغییرات شده و نمایی اسپرت‌تر و خشن به خود گرفته است. دو تریم استاندارد و GT لاین با سپرهای متفاوت از یکدیگر متمایز می‌شوند. از آنجایی که با یک خودروی فیس لیفت شده طرف هستیم، بنابراین پروفایل جانبی EV6 مدل ۲۰۲۵ تغییری نکرده، اما مشتریان می‌توانند رینگ‌های ۱۹ و ۲۰ اینچی جدید را سفارش دهند.

در قسمت طراحی داخلی نیز حذف تریم پیانویی مشکی براق در کنسول مرکزی خودنمایی می‌کند. EV6 مدل ۲۰۲۵ از کیسه‌های هوای ردیف دوم و ستون‌های B ضخیم‌تر برای افزایش استحکام بدنه استفاده می‌کند.

تغییرات فنی KIA EV6 2025

کیا EV6 2025 کیا EV6 2025

در نسخه جدید، موتورهای برقی این خودرو صدای کمتری تولید می‌کنند و کیفیت و راحتی سواری خودرو هم با بازنگری در جذب‌کننده‌های شوک افزایش یافته است. علاوه بر این، متریال ایزوله کننده صدای بیشتری در اطراف موتورها وجود دارد. کره‌ای‌ها با حذف باتری ۷۷.۴ کیلووات‌ساعتی قبل یک مجموعه بزرگ‌تر ۸۴ کیلووات‌ساعتی را نصب کرده‌اند. با استفاده از شارژر سریع می‌توان در عرض ۱۸ دقیقه شارژ، باتری را از ۱۰ به ۸۰ درصد رساند. مدل دیفرانسیل عقب برد بلند EV6 هم‌اکنون شعاع حرکتی ۴۹۴ کیلومتری دارد که نسبت به برد ۴۷۴ کیلومتری نسخه پیشین، بهبود مناسبی را نشان می‌دهد.

امکانات جذاب کیا EV6 جدید

نمای داخل کیا EV6 2025 نمای داخل کیا EV6 2025

کیا EV6 مدل ۲۰۲۵ از امکاناتی نظیر فرمان سه پره جدید، سیستم تائید هویت با اثرانگشت، کلاستر و نمایشگر مرکزی به هم پیوسته 24 اینچی، آینه وسط دیجیتالی، اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز پارک برقی (EPB)، کنترل خودرو در سربالایی (HAC)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو (ESC)، سیستم کنترل کشش (TCS)، ترمز پارک برقی به‌همراه اتو هلد (Auto Hold)، سنسور پایش فشار باد تایرها (TPMS)، سیستم پایش و هشدار خستگی راننده، ترمز اضطراری خودکار (AEB)، سیستم رادار تشخیص نقطه کور (BSD)، سیستم هشدار دهنده حرکت بین خطوط (LDW)، سیستم حفظ حرکت بین خطوط (LKA)، کروز کنترل تطبیقی، رادار هشدار خروج از پارک (RCTA)، سیستم هشدار تصادف از جلو (FCW) و سیستم هشدار تصادف از عقب (RCW) بهره می‌برد.

کیا EV6 مدل ۲۰۲۵ از ماه آینده راهی بازار کره جنوبی خواهد شد و به‌تدریج این خودرو وارد بازارهای دیگر نیز می‌شود.

همچنین بخوانید:
اولین تصاویر از کیا تاسمان، نخستین پیکاپ کیا موتورز منتشر شد کیا پیکانتو ۲۰۲۵ معرفی شد؛ طراحی متفاوت و آپشن های جدید کیا EV5 برقی به کشور وارد می‌شود

نظر شما