شناسهٔ خبر: 66683701 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شادا | لینک خبر

سرپرست سازمان خصوصی سازی:

اختیارات استان‌ها در اجرای مولدسازی افزایش می‌یابد/كاهش زمان اجرای طرح با تفویض اختیارات به استان‌ها

سرپرست سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه موضوع تفویض اختیارات به استان‌ها با ابلاغ آیین‌نامه جدید مورد تاکید قرار گرفته است، افزود: قبلا مسایلی مانند ارزشگذاری املاک نیز در تهران انجام می‌شد که با تفویض اختیارات به استان‌ها، زمان کار را از حدود دو سال به چند ماه کاهش داده ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش شادا، "ابراهیم بازیان" عصر چهارشنبه (26 اردیبهشت ماه) در نشست سراسری مدیران کل امور اقتصادی و دارایی که در وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت: مولدسازی جزو پروژه های اصلی وزارت اقتصاد است که با دقت پیگیری می‌شود.

سرپرست سازمان خصوصی سازی با اشاره به سابقه تشکیل سازمان خصوصی سازی، خاطرنشان کرد: امر خصوصی سازی در کشور، با وجود توفیقات و دستاوردها، به دلیل مخاطرات اقتصاد کلان کشور دچار افت و خیزهای زیادی بوده است.

بازیان با بیان اینکه ماموریت مولدسازی نیز بر عهده سازمان خصوصی سازی قرار گرفته است، افزود: برای سال 1403 برنامه‌هایی تدوین شده که بر این اساس، در راستای برنامه هفتم توسعه، مردمی سازی واگذاری‌ها مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: نظارت بر اجرای مقررات، حمایت از مولدسازی اموال غیرمنقول و مردمی سازی واگذاری‌ها از جمله رویکردهای ما در این حوزه بوده و در این راستا نیز آیین‌نامه واگذاری‌ها متناسب با برنامه هفتم توسعه، اصلاح شده است.

سرپرست سازمان خصوصی سازی گفت: در سال 1402 تعداد دو هزار و 397 ملک مازاد مصوب شده، 701 ملک ارزشگذاری و 155 ملک قیمت گذاری شده است.

بازیان اظهار داشت: بر اساس برنامه تدوین شده در نظر داریم در سال 1403 املاک مازاد قابل واگذاری را به چهار هزار ملک افزایش دهیم.

وی با اشاره به تاکید رییس جمهور بر اجرای مولدسازی، گفت: برای تسریع در کار و شناسایی مشکلات، نشست هایی با دستگاه‌ها در استان‌های مختلف، برگزار شده است.

سرپرست سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه موضوع تفویض اختیارات به استان‌ها با ابلاغ آیین‌نامه جدید مورد تاکید قرار گرفته است، افزود: سیاست مورد تاکید دولت، تمرکز فعالیت ها در استان‌هاست.

بازیان اضافه کرد: در کارگروه استان به صورت کامل، وضعیت املاک از جمله تشخیص مازاد بودن، ارزش گذاری و قیمت گذاری را تعیین و مصوبه خود را برای تایید به مرکز ارسال کنید و ما نیز در حداکثر یک ماه، نظر خود را به استان‌ها اعلام خواهیم کرد تا روند اجرا در استان، طی شود.

وی خاطر نشان کرد: قبلا مسایلی مانند ارزشگذاری املاک نیز در تهران انجام می‌شد که با تفویض اختیارات به استان‌ها، زمان کار را از حدود دو سال به چند ماه کاهش داده ایم.

سرپرست سازمان خصوصی سازی گفت: برای شتاب بخشیدن به اجرای طرح مولدسازی، بازدید میدانی از استان‌ها افزایش می یابد.

بازیان با اشاره به لزوم اولویت بندی در تعیین اموال مازاد برای تسریع در اجرای طرح، افزود: آن دسته که ارزش بیشتری دارند باید در اولویت قرار گیرند.

وی در ادامه با برشماری برخی چالش ها و مشکلات در اجرای مولدسازی، گفت: عدم جدیت و عزم در تخصیص املاک مازاد برای اجرای پروژه های عمرانی نیمه تمام، اختلاف بین دستگاه‌های ملی در استان‌ها در خصوص مولدسازی و عدم عملکرد یکسان در دستگاه‌های اجرایی از جمله چالش هاست.

سرپرست سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: بیشتر این مشکلات و چالش ها با اصلاح آیین‌نامه، تفویض اختیارات و افزایش نظارت میدانی رفع خواهد شد.

وی با اشاره به ارزیابی اجرای طرح، گفت: قرار است عملکرد وزارتخانه ها و دستگاه‌ها در حوزه مولدسازی، ارزشگذاری شود.

بازیان خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم طرح مولدسازی که بار اصلی اجرای آن بر دوش وزارت اقتصاد گذاشته شده را در ریل درست حرکت دهیم.

نظر شما