شناسهٔ خبر: 66683691 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خسارت سنگین سیل و تگرگ در خراسان رضوی

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت:تگرگ قابل توجهی در مناطق داشتیم که محصولات کشاورزی را از بین برده است.؛جاده انتهای سیدی دچار آب‌بردگی شده که با راهداری هماهنگ کردیم تا مرمت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،رضا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارداشت: سامانه بارشی تا شامگاه یکشنبه در استان ادامه دارد، بنابراین توصیه می‌کنیم مردم علاوه بر مناطق کوهستانی و تفرجگاهی از تردد غیر ضروری داخل شهر نیز خودداری کنند.

وی افزود:میزان بارش در مشهد بسیار قابل توجه بود؛ در همین مدت کوتاه تقریبا 38 میلی‌متر بارندگی داشتیم؛ این بارندگی موجب آب‌افتادگی در زیرگذر میدان جهاد، بلوار نماز و پل شهید عباسپور شد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: دو نفر در پی وقوع سیلاب در مشهد در محدوده پل انقلاب جان خود را از دست دادند, با تلاش آتش نشانان جسد این پیرزن و پیرمرد از داخل خودرو خارج و تحویل عوامل انتظامی و اورژانس شد.

وی ادامه داد: شدت بارش بسیار زیاد بود که مشکل داریم اما همکاران شهرداری مشغول هستند تا مشکل را برطرف کنند، در سطح استان در طرقبه- شاندیز بارش قابل توجهی داشتیم که متاسفانه 2 خودرو گرفتار شدند.

عباسی تصریح کرد: تگرگ قابل توجهی در مناطق داشتیم که محصولات کشاورزی را از بین برده است.؛جاده انتهای سیدی دچار آب‌بردگی شده که با راهداری هماهنگ کردیم تا مرمت کنند.

همچنین، رئیس جمعیت هلال‌احمر کلات حجم سیلاب را بی‌سابقه عنوان کرد و گفت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شاهد بارش‌های رگباری باران همراه با رعد و برق و بادهای نسبتاً شدید در شهرستان کلات خواهیم بود؛ 38 درصد مساحت کلات از نظر وقوع سیل در شرایط فوق بحرانی قرار دارد.

هم‌اکنون در روستاهای کالو و کرناوه که بین درگز و کلات هستند شاهد وقوع سیلاب هستیم که خوشبختانه تاکنون خسارت خاصی نداشته‌ایم و بیشتر موارد مربوط به خسارت‌های وارد شده به جاده‌ها هستند.

فرماندار درگز نیز اظهارداشت: آب و برق روستاهای "پلگرد"، "یکه باغ" و "تیرگان" در بخش لطف آباد به دلیل سیلاب قطع شده و تردد در جاده های روستایی منطقه به سختی انجام می شود.

مجتبی بزم آرا افزود:جریان سیلاب از سطح شهرستان در حال حرکت به سمت سد های درونگر و ابیورد و مسیرهای خروجی رودخانه زنگلانلو است و جریان سیلاب یک دستگاه خودروی وانت مزدای بدون سرنشین را با خود برده است، تاکنون گزارشی از صدمات جانی بواسطه سیل دریافت نشده است.

انتهای پیام/282/.

 

نظر شما