شناسهٔ خبر: 66683478 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استقبال گلستانی‌ها از جشنواره تئاتر ملی «ایثار»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار از استقبال خوب مردم استان از اجراهای صحنه‌ای و خیابانی این جشنواره خبر داد.

صاحب‌خبر -

الهام متین در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در گرگان اظهار کرد: استان گلستان این روزها میزبان یک رویداد ملی در حوزه تئاتر تحت عنوان تئاتر ایثار است که تولیدات نمایشی با مضامین ایثار و شهادت در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی در حال اجرا هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: با قابلیت‌هایی که هنر نمایش و تأثیرگذاری که در مخاطب دارد، شاید به عنوان تنها هنر زنده‌ای که بین هنرهای هفتگانه وجود دارد می‌تواند مضامین و محتوای گوناگون را به خوبی به تماشاگران و مخاطبان انتقال دهد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگ ایثار در حوزه‌های مختلف و در چنین زمانی می‌تواند در پیشبرد اهداف کشور موثر باشد. اوج بروز و ظهور ایثار، فدا کردن با ارزش‌ترین سرمایه انسان است که با شهادت میسر می‌شود؛ توسعه این مفهوم و انتقال آن به مردم هدف اصلی این جشنواره است.

متین گفت: گروه های نمایشی با انتخاب مضامین مختلف در راستای هدف این جشنواره می‌کوشند. برخی از مضامین در این جشنواره مستقیما مرتبط با مفاهیم و فرهنگ شهادت و شهادت‌طلبی است و خیلی از آثار نیز به مفهوم ایثار می پردازند. 

وی با اشاره به استقبال خوب مردم شهرهای مختلف گلستان از هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار بیان کرد: 18 گروه نمایشی از استان‌های مختلف در این دوره از جشنواره حضور دارند و در دانشگاه‌ها، مساجد، سالن‌های نمایش و غیره به روی صحنه می‌روند.

گفتنی است هشتمین دوره جشنواره ملی تئاتر ایثار که از 25 اردیبهشت ماه آغاز شده است تا روز بیست و هشتم همین ماه در استان گلستان ادامه دارد.

انتهای پیام/582

 

برچسب‌ها:

نظر شما