شناسهٔ خبر: 66683390 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

سردار قاآنی:

جزییات جدید از عملیات «وعده صادق»/ حساب انگلیس و فرانسه و آلمان به جای خود باقی است

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: بیش از ۲۰۰ هواپیمادر شب عملیات وعده صادق در آسمان منطقه بود.

صاحب‌خبر -

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: بیش از ۲۰۰ هواپیمادر شب عملیات وعده صادق در آسمان منطقه بود.

سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در آئین بزرگداشت شهید محمدهادی حاج‌رحیمی فرمانده مستشاران ایران در سوریه که ۱۳ فروردین‌ماه بر اثر حمله رژیم صهیونیستی در دمشق به‌همراه جمعی دیگر از نیروهای ایرانی به شهادت رسیدند، بیان کرد: ملت غزه فرزندان مقاومت‌اند و در مکتب مقاومت به این جایگاه رسیده‌اند.

وی افزود: زمانی که طوفان‌الاقصی شروع شد، همه‌ی تحلیلگران مسلط نظامی در دنیا حداکثر زمانی که برای ایستادگی فلسطینیان تحلیل می‌کردند حدود دو ماه ایستادگی بود ولی امروز هفت‌ماه را گذرانده‌اند و وقتی از برادران فلسطینی که روزهای اخیر این‌جا بودند درباره‌ی وضعیت‌شان سوال شد، گفتند وضع ما امروز با یک تغییر محدود، مانند شروع طوفان‌الاقصی است؛ بعد از هفت‌ماه جنگی که یک‌طرفِ آن همه‌ی قدرت نظامی دنیا بوده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه خطاب به حضّار تصریح کرد: شما رژیم صهیونیستی را می‌شناسید، این جنایتکاران خونخوار کودکش، تمام عصاره‌ی نظامی دنیا را از سال‌های متمادی در اختیار دارند. در این نبرد، نه‌تنها رژیم خونخوار صهیونیستی بلکه از همان روزهای اول، آمریکا و کل ناتو به میدان حمایت از این رژیم آمدند.

سردار قاآنی بیان کرد: بچه‌های فلسطینی ۱۴ سال است در محاصره هستند؛ غزه ۱۴ سال در محاصره است. صهیونیست‌ها یک‌روز شنیده بودند فلسطینی‌ها از شِکَر یک‌چیزی درست می‌کنند که برای میدان نبرد به‌درد می‌خورد و مدت‌ها نمی‌گذاشتند شکر به غزه وارد شود اما این بچه‌ها با همین امکانات محدود عمده ابزار جنگی که در این هشت‌ماه این‌جور رژیم صهیونیستی و آمریکا را به ذلت کشیدند، تولید خودشان در این سرزمین محاصره شده‌است. حالا هرکس می‌خواهد بفهمد مقاومت یعنی چه؟ بنشیند و محاسبه کند.

وی با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: این عملیات ویژگی‌های خاص خودش را داشت. عصاره‌ش این بود که در عدم مخفی کاری و علنی بودن، رژیم صهیونیستی و آمریکا تمام توانشان را به صحنه آوردند. ناتو همه امکاناتش را آورد و فقط در دریای سیاه ۷-۸ ناوگروه مستقر شدند که جلوی حملات را بگیرند.

فرمانده نیروی قدس ادامه داد: بیش از ۲۰۰ هواپیما از سر شب عملیات تا پایان آن در آسمان منطقه بودند. متراکم‌ترین نقطه دنیا به لحاظ پدافند هوایی این منطقه‌ای بود که برادران شما عملیات کردند.

سردار قاآنی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکا و همه غرب کوچک‌تر از آن هستند که بخواهند در مقابل جبهه مقاومت بایستند. این شعار نیست و در عمل اثبات شد و خودشان هم به آن اذعان دارند.

وی ادامه داد: در همین عملیات وعده صادق که یک عملیات مقاومتی بود، جمهوری اسلامی تشخیص داد وقت وارد شدنش است و با اقتدار و با صلابت وارد شد و هنوز زمان می‌خواهد تا عمق عملیات طوفان الاقصی و وعده صادق مشخص شود اما دشمنان ما خیلی بهتر از دوستان ما فهمیدند که چه ضربه‌ای خوردند و چه اوضاعی دارند.

فرمانده نیروی قدس با بیان اینکه مخفی کاری و عدم اطلاع دشمن جزو ویژگی‌های اساسی هر عملیات است، گفت: در عملیات وعده صادق برخلاف همه معادلات موجود، مثل روز برای رژیم صهیونیستی و آمریکا روشن بود که عملیات چه زمانی صورت می‌گیرد و جمهوری اسلامی هم قدرت و صلابت و اقتدار ۴۵ ساله خود را در زمانی که لازم بود، بدون مخفی کاری و جلوی همه دوربین‌ها به دنیا نشان داد.

سردار قاآنی خاطرنشان کرد: پیروزیِ وعده صادق به موشک‌ها و پهپادهایی که به سرزمین اشغالی رسیدند نیست؛ به‌قدری اسرار در درون این عملیات نهفته است که زمان زیادی طول می‌کشد تا کسی بتواند آن را تحلیل کند.

وی با اشاره به نقش رهبر معظم کل قوا در انجام عملیات وعده صادق گفت: چه کسی در دنیا جرأت دارد همچین تصمیمی بگیرد؟ این رئیس جمهور آمریکا که این‌طور خودش را برای دفاع از رژیم صهیونیستی تکه پاره کرده است، رسماً به اسرائیلی‌ها اعلام کرد من وارد درگیری نخواهم شد.

قاآنی ادامه داد: لذا پیام وعده صادق و جمهوری اسلامی به همه کسانی که در منطقه و ماورای منطقه دل خوش کردند که به آمریکا اتکا کنند این است که خوب است مقداری عقلشان را به کار بیاندازند. آمریکا از هرکس روی این کره خاکی بخواهد دفاع کند بیشتر از رژیم صهیونیستی دفاع نخواهد کرد و بالاترین قدرت دفاعی آمریکا از یک نقطه و مکان و سرزمین، هنری بود که آنها در دفاع از رژیم صهیونیستی به خرج دادند.

فرمانده نیروی قدس سپاه اظهار داشت: برخی از رهبران منطقه که به آمریکا اتکا می‌کنند کمی فکر کنند آیا آمریکا از آنها بیشتر از رژیم صهیونیستی دفاع می‌کند؟

سردار قاآنی تاکید کرد: همه جنایتکاران بدانند که اقدامات و جنایاتشان به حسابشان نوشته شده است. فرانسه، آلمان و انگلیس فکر نکنند آن شب آمدند و هواپیماها را آوردند و قضیه تمام شد و رفت. بله آن شب تمام شد اما حساب آنها سرجای خودش است./مهر

نظر شما