شناسهٔ خبر: 66683158 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

گزارشگر برگزیده سومین جشنواره رادیویی پژواک مطرح کرد:

اثرگذاری مستند رادیویی روی مخاطبان زیاد است

گیتی محمدی، برگزیده سومین جشنواره پژواک در بخش برنامه های مستمر عنوان کرد جای جشنواره پژواک به سبب ایجاد رقابت در حوزه مستند سازی واقعا خالی بود. در مجموع مستند رادیویی روی مخاطبان اثرگذارتر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری سومین جشنواره رادیویی پژواک، گیتی محمدی گزارشگر برگزیده سومین جشنواره رادیویی پژواک دربخش برنامه‌های مستمر است. وی با اشاره به شروع فعالیتش از سال ۶۸ گفت: من کارم را ازسال ۶۸ در زمان آقای پورمحمدی در شبکه یک سیما با برنامه‌ای تحت عنوان «وقت طلاست» شروع کردم که پژوهش محوربود. من در کسوت پژوهشگر و گزارشگر بود. اتفاقا کارم خیلی مورد استقبال قرار گرفت. بعد از آن پیشنهاد کاردربرنامه «درشهر» به من داده شد که توانستم نظر مخاطبان را جلب کنم. بعد از آن فعالیت‌های بسیاری در سمت‌های مختلف داشتم. از سال ۷۰ تاکنون هم در رادیو مشغول هستم. از همان ابتدای شروع به کار علاقمند به مستند سازی بودم، چون مستند ازجذابیت بیشتری برخوردارست و ارتباط عمیق و موثری رادر مخاطب ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: ضمن اینکه از ابتدای کار در رادیو هم در جشنواره‌های متعدد شرکت کرده و با ساخت مستند‌های رادیویی حاِئز رتبه ها‌ی بسیاری شدم. قالب برنامه سازی من در رادیو مستند است. درحال حاضرهم با برنامه‌های «سلام صبح بخیر»، «خانه و خانواده»، «رویداد‌های هفنه» و... فعالیت دارم.

محمدی در پاسخ به این سوال که جشنواره پژواک آیا توانسته مستند سازی را دررادیو احیا کند، بیان کرد:با توجه به رویکرد رسانه‌های امروز جهان جای چنین جشنواره‌ای به سبب ایجاد رقابت در حوزه مستند سازی واقعا خالی بود و این جشنواره تاثیر بسزایی دراین مهم داشت.

این مستندسازبرای ساخت این مستند‌ها سراغ چه الگو‌هایی رفتید؟ ادامه داد: معتقدم همیشه باید بیاموزیم. بهره بردن از کسب تجربیات اساتید برجسته، تلاشم همواره براین بوده که خودم کاری ابداعی خلق کنم که شنونده از شنیدن آن خسته نشود. ببینید تولید مستند رادیویی یک آفرینش خلاق است وهرکس با توجه به آموخته هایش باید خلاقیت به خرج بدهد و یک کار نو بسازد.

نظر شما