شناسهٔ خبر: 66683020 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

کانسپت‌ های به‌یادماندنی BMW؛ جینا، تبدیل‌ شونده‌ واقعی؛

تصاویری ازجینا خودرویی که چشمک می زد

جینا اولین خودرویی بود که در تاربخ خودروسازی قابلیت تغییر شکل بدنه رو در لحظه داشت. این خودروی مفهومی در سال ۲۰۰۳ طراحی و در سال ۲۰۰۸ تولید شد.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

جینا اولین خودرویی بود که در تاربخ خودروسازی قابلیت تغییر شکل بدنه رو در لحظه داشت. این خودروی مفهومی در سال ۲۰۰۳ طراحی و در سال ۲۰۰۸ تولید شد.

شرکت بی ام و همیشه در طراحی خودروهای انقلابی و مفهومی پیشتاز بوده، ولی این واقعیت که جینا حدودا ۲۰ سال پیش با چنین تکنولوژی فضایی طراحی شده که تقریبا غیر قابل باور است.

کانسپت جینا بی ام و

در مورد نام عجیب این مدل باید گفت که جینا مخفف Geometry and functions In ‘N’ Adaptations است که به معنی این است که این اتومبیل، توانایی تغییر شکل و کارایی به صورت نامحدود را دارند. احتمالا این عنوان، نقطه ی شروع مناسبی برای هیجان انگیز بودن این طراحی است.

کانسپت جینا بی ام و

ب.ام.و Gina Light را می توان به جرأت جزو یکی از خاص ترین کانسپت های ب.ام.و دانست. این خودرو از دو ویژگی، بیش از هر کانسپت دیگری بهره مند است؛ سبک طراحی بسیار جدید و تکنولوژی های بالای به کار رفته در آن.

کانسپت جینا بی ام و

داخل جینا همانند طراحی خارجی خود از نو آوری هایی بهره مند شده که در عین حال بسیار ساده هستند. نوآوری از این بابت که جینا دارای کابینی یکپارچه است که بسته به شرایط و خواسته راننده می توانند همانند چهره خارجی خود تغییر کند.

کانسپت جینا بی ام و

به طور مثال راننده تعیین می کند که ادوات و اطلاعات دلخواهش در داشبورد جینا، به چه شکلی ظاهر شوند و هربار که بخواهد می تواند تنظیمات را به حالت اول بازگرداند و یا دوباره آن ها را تغییر دهد! سادگی از این بابت که طراحی در کنار هوشمندی، بسیار و ساده است و دیگر خبری از ادوات فیزیکی به آن شکل نیست. همین ویژگی ها باعث شده اند، راننده آن طور که دلش بخواهد، داخل کابین را طبق سلیقه خود تغییر دهد و درصورت نیاز، به راحتی آن را به حالت اول بازگرداند.

کانسپت جینا بی ام و

حتی پس از گذشت ۱۵ سال از معرفی جینا باید گفت کانسپت بی ام و همانند روز اول چشمگیر و جذاب به نظر می رسد. واضح است که هیچ برنامه ای برای تولید این خودروی مفهومی وجود ندارد ولی آنچه که بیش از هرچیز در این خودرو مطرح است، استفاده از جدیدترین فناوری هایی است که در عین سادگی، بسیار کارآمد نیز هستند. دستیابی به این سطح از فناوری، ساده سازی و آماده کردن زیرساخت های لازم برای ورود این خودروها به بازار، برای هر شرکتی بسیار پرهزینه و زمان بر است. جینا گرچه هرگز پا به خیابان های شهر نگذاشت اما دور از انتظار نیست که در سال های آینده، روح این کانسپت در بدن یک خودروی کاملا جدیدی ظاهر شود و ما شاهد یک اتومبیلی با طراحی پیچیده و فضایی آن باشیم، همان طور که این سنت شکنی توسط ب.ام.و با مدل i8 صورت گرفت.

حجم ویدیو: 10.52M | مدت زمان ویدیو: 00:00:32 دانلود ویدیو

نظر شما