شناسهٔ خبر: 66682380 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

آغاز عملیات اجرایی طرح کابل سازان دریایی نوآوران هرمز در بندرعباس

عملیات اجرایی طرح کابل سازان دریایی نوآوران هرمز نیز با حضور وزیر و معاونین صنعت، معدن و تجارت، استاندار هرمزگان، رئیس سازمان صمت استان هرمزگان و جمعی از مدیران اجرایی استان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

بندرعباس-شهین صادقی
عملیات اجرایی طرح کابل سازان دریایی نوآوران هرمز نیز با حضور وزیر و معاونین صنعت، معدن و تجارت، استاندار هرمزگان، رئیس سازمان صمت استان هرمزگان و جمعی از مدیران اجرایی استان آغاز شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در این مراسم  گفت : عملیات اجرایی طرح کابل سازان دریایی نوآوران هرمز در مجتمع کشی سازی و صنایع فرا ساحل ایزو ایکو آغاز شد.
خلیل قاسمی در حاشیه این مراسم اظهار داشت:محصول این واحد تولیدی انواع کابل دریایی و انواع کابل ترکیبی از مس و فیبر نوری با ظرفیت سالانه 5 هزار تن در سال می باشد.
وی افزود:میزان سرمایه گذاری ثابت این پروژه بیش از  8 هزار و 670 میلیارد ریال است که زمینه اشتغال مستقیم 181 نفر را در زمان بهره برداری، فراهم خواهد کرد.
 آغاز عملیات اجرایی طرح سومین زیست پالایشگاه ایران در بندرعباس
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان همچنین گفت:عملیات اجرایی طرح سومین زیست پالایشگاه ایران در مجتمع کشی سازی و صنایع فرا ساحل ایزو ایکو آغاز شد.
خلیل قاسمی اظهار داشت:محصول این واحد تولیدی بیواتانول سوختی با ظرفیت 66 میلیون لیتر در سال، کنجاله تخمیری خوراک دام با ظرفیت 66 هزار تن در سال و گاز کربنیک سبز با ظرفیت 50 هزار تن در سال می باشد.
وی افزود: میزان سرمایه گذاری ثابت این پروژه بیش از 2 هزار و 500 میلیارد ریال و با سرمایه گذاری ارزی 20 میلیون یورو است که زمینه اشتغال 250 نفر به طور مستقیم و 1000 نفر بطور غیر مستقیم را در زمان بهره برداری، فراهم خواهد کرد.
 نخستین شناور آمبولانس دریایی کشور به دانشگاه علوم پزشکی تحویل شد
با حضور عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و مهدی دوستی استاندار هرمزگان نخستین شناور آمبولانس دریایی کشورکه توسط مجتمع کشتی سازی فراساحل ساخته شده به دانشگاه علوم پزشکی تحویل شد.
این شناور قرار است به جزایر استان خدمات درمانی ارائه دهد و در صورت لزوم بیماران را به مرکز استان اعزام کند، این شناور گنجایش  16 نفر سرنشین و 4 برانکارد با تجهیزات کامل پزشکی را برای بیماران اورژانسی دارد.همچنین با حضور وزیر صمت، شناور تفریحی گنجر با ظرفیت 300 نفر به سرمایه گذار تحویل داده شد، این کشتی تفریحی به طول 38 متر و عرض 12 متر توسط مجتمع کشتی سازی فراساحل ساخته شده است.
در ادامه برنامه‌ها با حضور علی آبادی، آیین عملیات ساخت 3 فروند شناور در مجتمع کشتی سازی فراساحل آغاز شد، بناست شناور 95 تنی در مدت 12 ماه، شناور یدک کش 300 تنی در مدت 18 ماه و و شناور 2500 تنی نیز در مدت زمان 24 ماهه توسط مجتمع کشتی سازی فراساحل ساخته شود.
 بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از شرکت فرا طرح آلیاژ در بندرعباس
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سفرش به هرمزگان  از شرکت فرا طرح آلیاژ در بندرعباس بازدید به عمل آورد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در این بازدید گفت:شرکت فرا طرح آلیاژ در شهرک صنعتی تخصصی صنایع دریایی به مساحت 50 هکتار می باشد که عمده ترین محصولات آن میتوان به ورق نورد گرم فولاد زنگ نزن و اسلب فولادی اشاره کرد.
خلیل قاسمی ضمن اشاره به عملیات اجرایی صورت گرفته تاکنون در این طرح، افزود: میزان پیشرفت فیزیکی این طرح 15.5 درصد است که ورود ماشین آلات طرح مذکور نیز به سایت آغاز گردیده است.
وی بیان داشت:میزان سرمایه گذاری این طرح بیش از 59 هزار و 250 میلیارد ریال است که پیش بینی می شود در زمان بهره برداری زمینه اشتغال برای 650 نفر فراهم گردد.

نظر شما