شناسهٔ خبر: 66682261 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

مدیر انتشارات گویا مطرح کرد؛

انتشارات گویا با ۱۵۰ عنوان تازه نشر در نمایشگاه حضور دارد

مدیر انتشارات گویا گفت: انتشارات گویا، حدود ۱۳۰۰ عنوان کتاب چاپی داشته است و امسال با ۵۰۰ کتاب در نمایشگاه کتاب حضور دارد که ۱۵۰ عنوان آن تازه نشر است.

صاحب‌خبر -

ناصر میرباقری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مطرح کرد: متاسفانه به دلیل گرانی کاغذ در سال گذشته، این مسئله بر خریدکتاب توسط مخاطب تاثیر مستقیمی داشت. ما مخاطبانی را می‌بینیم که خیلی علاقه‌مند به خرید کتاب هستند اما از توان مالیشان خارج است. خواهش من این است که حمایت‌های بیشتری در حوزه خرید کاغذ از ناشران صورت بگیرد تا ناشران نیز در قیمت‌گذاری کتاب‌های خود تعدیلی به خرج دهند.

وی درباره حضور انتشارات گویا در این دوره از نمایشگاه کتاب گفت: انتشارات گویا، حدود ۱۳۰۰ عنوان کتاب چاپی داشته است و امسال با ۵۰۰ کتاب در نمایشگاه کتاب حضور دارد که ۱۵۰ عنوان آن تازه نشر است.

وی درباره پرفروش‌ترین اثر انتشارات گویا، از کتاب «برگزیده آثار فرشچیان» نام برده و اضافه کرد: این کتاب ابتدا در خارج از کشور چاپ شد. خوشبختانه حدود ۱۰ سال است که در ایران هم چاپ آن اتفاق افتاده و استقبال خوبی از آن شده است.

باقرزاده در پاسخ به این پرسش که آیا از هوش مصنوعی در تولید و انتشار استفاده کرده است یا خیر؛ پاسخ داد: خیر تابحال هیچ کمکی از هوش مصنوعی برای تولید کتاب نگرفته‌ایم اما فکر می‌کنم در آینده ناگزیریم از این دستاورد در تولید و انتشار صنعت چاپ استفاده کنیم.

همچنین وی درباره چاپ کتاب با موضوع هوش مصنوعی، اشاره کرد: در سال آینده حتماً با این موضوع مهم، عنوان کتابی کامل را در نشر گویا خواهیم داشت.

او درباره ارزیابی هوش مصنوعی و این‌که به طور کلی این ابزار رسانه‌ای را تهدید ارزیابی می‌کنند یا فرصت گفت: در حوزه‌هایی خاص، حس تهدید را از این دستاورد گرفتم اما به لحاظ اینکه تکنولوژی همیشه پیشرو است و نمی‌توان جلوی آن را گرفت؛ معتقدم نباید ایستاد و حرکت در این مسیر ضروری است.

وی در ادامه به نشر دیجیتال اشاره کرد و افزود: نشر دیجیتال و نسخه‌های pdf کتاب‌ها بسیار به نشر کاغذی کتاب کاغذی ضربه زده است. طوری که اگر فضای مجازی و نسخه‌های دیجیتالی کتاب‌ها نبود اوضاع کتاب کاغذی بهتر بود.

او درباره همکاری با موسسه‌هایی که کتاب صوتی تولید می‌کنند، افزود: علی رغم میل باطنی و اینکه به کتاب کاغذی علاقه بسیاری دارم اما ورود کتاب صوتی را به جلگه نشر به رسمیت می‌شناسم. به همین دلیل ما در چندین عنوان با موسسات تولید کتاب صوتی همکاری کرده‌ایم و هم اکنون نسخه صوتی این کتاب‌ها بر روی این پلتفرم‌ها قابل شنیدن است.

سعید باقرزاده درباره برگزاری نشست‌های چخوف‌خوانی در محل مجموعه انتشارات گویا افزود: ما در محل انتشارات گویا هر دو هفته یکبار، پنج شنبه‌ها جلساتی با حضور داریوش مودبیان برگزار می‌کنیم، ورورد به این جلسات رایگان و برای عموم آزاد است. خوشبختانه استقبال خوبی از این نشست‌ها را شاهد بودیم. مخاطبان می‌توانند با دنبال کردن صفحات ما در فضای مجازی از تاریخ دقیق و ساعت این جلسات مطلع شوند.

انتشارات گویا واقع در سالن ناشران عمومی، راهرو ۱۰، میزبان بازدید کنندگان در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران است.


شما می‌توانید اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

نظر شما