شناسهٔ خبر: 66682254 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توزیع عادلانه کالا‌های اساسی در جامعه برابربا رضایتمندی عمومی

استاندار گیلان گفت: تامین محصولات و عرضه کالا‌های اساسی در بازار بایدعادلانه و قیمت‌ها مایحتاج مردم از ثبات برخوردار باشد.

صاحب‌خبر -

توزیع عادلانه کالا‌های اساسی در جامعه برابربا رضایتمندی عمومیبه گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی در نخستین جلسه کارگروه تنظیم بازار گیلان در سال ۱۴۰۳ با تاکید برعرضه و تامین کالا‌های اساسی مردم در بازارگفت: تعادل در عرضه و تقاضا و ثبات قیمت کالا‌های اساسی در بازار رضایت عمومی را به همراه خواهد داشت.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه عرضه و تقاضا باید به گونه‌ای نباشد که بازار با کمبود کالا مواجه نشود، افزود: گیلان با وجود ظرفیت‌های بالای تولید باید درتورم از میانگین کشوری پایین ترباشد.توزیع عادلانه کالا‌های اساسی در جامعه برابربا رضایتمندی عمومی

وی با اشاره بر اینکه همه مسئولان در نظارت بر قیمت‌ها و کیفیت کالا‌ها در بازار باید اهتمام جدی داشته باشند اضافه کرد: قیمت کالا‌های اساسی همچون گوشت قرمز، مرغ، لبنیات، تخم مرغ و روغن و گوجه، خیار که جزو مایحتاج اساسی مردم هستند باید در بازار مصرف واقعی باشد. 

استاندار گیلان همچنین برثبات قیمت‌ها در بازار تاکید و تصریح کرد: نباید قیمت یک کالا در هرمکان متفاوت باشد و متولیان امر با برپایی نمایشگا‌های تولیدی و ساماندهی بازار‌های هفتگی با قیمت‌های کالا‌های اساسی را در بازار ثابت نگه دارند.توزیع عادلانه کالا‌های اساسی در جامعه برابربا رضایتمندی عمومی

دکتر اسدالله عباسی افزود: بسیاری از کالا‌های اساسی که در گیلان تولید می‌شود، زمینه صادرات به دیگر استان‌ها را دارد لذا برای افزایش قیمت کالا‌ها نباید به بازار داخل استان توجه داشت بلکه رشد قیمت کالا‌ها باید در صادرات باشد. 

استاندار گیلان به اجاره بالای مسکن در استان اشاره کرد و گفت: باید با نظارت و مدیریت درست اجاره بهای سنگین مسکن کنترل و‌ جلوی تخلفات در این حوزه گرفته شود. توزیع عادلانه کالا‌های اساسی در جامعه برابربا رضایتمندی عمومی

عباسی تعامل و همکاری برون استانی برای تامین کالا‌های اساسی را مهمترین راهکار برای کنترل بازار و ارتقای کیفیت کالا و قیمت گذاری مناسب و پیشگیری از آشفتگی در بازار دانست.

وی به کیفیت نان، فعالیت نانوایی‌ها و همچنین کمبود آرد در برخی ازمناطق استان اشاره و تصریح کرد: تعطیلی برخی از نانوایی‌ها در شهرستان‌ها و روستا‌ها شناسایی و بررسی شود.

همچنین در این نشست هر یک از مسئولان کارگروه تنظیم بازار راهکار‌ها و عملکرد کاهش قیمت، نظارت و کنترل و ارتقای کیفیت بر کالا‌های اساسی در گیلان را مطرح کردند.

نظر شما