شناسهٔ خبر: 66682126 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

چرا هونگچی H ۵ در بازار خریدار ندارد؟!

هونگچی H۵، سدان لوکس چینی وارداتی بهمن موتور که قیمت آن به حدود ۱۰ میلیارد تومان رسیده بود، حالا روی دست خریداران مانده است.

صاحب‌خبر -

بهمن موتور با تاسیس برند بی ام کارز در راستای واردات محصولات بالارده چینی از جمله خودرو‌های هونگچی قدم برداشت و تحت این برند، هونگچی H۵ را روانه بازار کرد. این سدان لوکس چینی زمستان گذشته به عرضه رسید و مدتی قبل بعد از تحویل به خریداران، قیمت آن در بازار آزاد مشخص شد.

به گزارش گجت نیوز، قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد حتی به حدود ۱۰ میلیارد تومان رسید، در حالی که قیمت واردکننده هونگچی H۵ حتی با افزایش صورت گرفته در فروردین ماه، ۲ میلیارد و ۷۶۲ میلیون تومان بود. با وجود این، آخرین اخبار خودرو حکایت از این دارند که این محصول وارداتی جدید حالا حتی با چند میلیارد تومان کمتر هم متقاضی ندارد.

نبود تقاضا برای هونگچی H۵ در بازار آزاد

بررسی بازار آزاد و پلتفرم‌های آنلاین ثبت آگهی نشان می‌دهد که قیمت هونگچی اچ ۵ در بازار به مرور زمان کاهش پیدا کرده و در این مقطع حتی با حداقل قیمت تقریباً ۵ میلیارد تومانی هم برای آن خریدار پیدا نمی‌شود. این اتفاق حاکی از این است که مشتریان نسبت به قیمت غیر واقعی این خودرو وارداتی واکنش نشان داده‌اند و از خرید آن خودداری کرده‌اند.

با این رویه، انتظار می‌رود در آینده قیمت هونگچی H۵ بهمن موتور حتی بیشتر از این افت کند و به سطح معقول‌تری برسد. این در حالی است که این خودرو با قیمت رسمی بیش از ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هم در حال حاضر بین گران‌ترین خودرو‌های وارداتی جا دارد. البته عرضه ماشین‌های وارداتی با قیمت چند برابر قیمت رسمیِ تعیین شده توسط شرکت واردکننده، موضوع تازه‌ای نیست و بار‌ها بازار شاهد چنین پدیده‌ای بوده است.

هونگچی اچ ۵ یک سدان لوکس کامپکت است که با طراحی به‌روز با اصالت چینی، کابین مجلل و انواع و اقسام امکانات، یکی از لوکس‌ترین خودرو‌های وارداتی و چینی بازار ایران به‌حساب می‌آید. یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ قوای محرکه این خودرو را تامین می‌کند که توانایی تولید قدرت ۲۲۲ اسب بخار و گشتاور ۳۴۰ نیوتن‌متر را دارد. نیرو محرکه آن هم به‌وسیله یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته به چرخ‌های جلو هدایت می‌شود.

نظر شما