شناسهٔ خبر: 66681951 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

هویت بصری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران - ۹

طراحی غرفه مکتب حاج قاسم

مدیر انتشارات مکتب حاج قاسم گفت: یکی از اولین غرفه‌هایی که با زیبایی غرفه خود را طراحی و سرپا کرده است غرفه مکتب حاج قاسم است. این غرفه در مکان سال پیش خود برپا شده‌است.

صاحب‌خبر -

فاطمه السادات مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زمینه طراحی غرفه مکتب حاج قاسم گفت: امسال انتشارات مکتب حاج قاسم سومین سالی است که در نمایشگاه حضور دارد و طراحی که ما امسال داریم همان طراحیست که پارسال داشتیم. پارسال با توجه به شعار سالی که انتخاب کرده بودیم که «جان فدا» بود یک طراحی داشتیم با توجه به المان‌ها و رنگ‌ها که قرمز رنگ بود. ما همان سازه‌ها و متریال‌های پارسال را بعد از پایان نمایشگاه نگهداری کردیم و امسال همان‌ها را آوردیم. با توجه به اینکه شعار سالمان شهید قدس است سعی کردیم تغییری در آن بدهیم. رنگ و چینش فضای نمایشگاه تغییر داده‌ایم. سعی کردیم اینجا به اسم شهید سلیمانی است هم مخاطبی که می‌آید شأن و جایگاه ایشان را حفظ کنیم و در عین حال سادگی داشته باشیم. سعی کردیم اقتصادی عمل کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای طراحی غرفه گروه طراحی دارند یا نه توضیح داد: ما تقریباً هر سال وقتی دی ماه سالگرد حاج قاسم را برگزار می‌کنیم بعد از آن دربهمن ماه کارهای نمایشگاه کتاب را آغاز می‌کنیم. فکر و گروه فکری داریم که جلسات مختلفی برگزار می‌کنیم و در آن طراحی غرفه چینش کتاب‌ها و نکات ریزی که در نمایشگاه با آن برخورد می‌کنیم را لحاظ می‌کنیم. حاصل این فکر کردن‌ها، جلسه‌ها و صحبت کردن‌ها این است که همانطور که می‌بینید طراحی و اجرای غرفه ما از روز اول نمایشگاه کامل اجرا شده و آماده پذیرایی از بازدید کنندگان عزیز است.

در ادامه او درباره اینکه آیا انتشارات مکتب حاج قاسم یونیفرم خاصی برای طراحی جلد کتاب‌های خودش دارد یا نه عنوان کرد: ما یک سری کتاب داریم مثل «از چیزی نمی‌ترسیدم» یا کتاب «عزیز زیبای من» که از لحاظ اندازه و طراحی کاملاً شبیه هم هستند حتی جنس کاغذ آنها و متریال هم مثل هم است. ما برای کتاب‌های نوجوانمان هم یونیفرم خاصی داریم. یک مجموعه کتاب داریم از سخنرانی‌های شهید سلیمانی که کاملاً شبیه هم هستند که فقط اسم و رنگ جلد آنها عوض می‌شود اما یونیفرمشان ثابت است.

وی درپایان افزود: ما با سه سال سابقه تقریباً انتشارات نوپایی هستیم و از سال گذشته تثبیت شده‌ایم و انشاالله بتوانیم ریشه داشته باشیم.یکی از اولین غرفه‌هایی که از روز اول طراحی و سرپا شده‌است غرفه مکتب حاج قاسم است. این غرفه در مکان سال پیش خود برپا شده‌است. انتهای راهرو ۸ مکان غرفه ما است.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

نظر شما