شناسهٔ خبر: 66681892 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

در کمیسیون اصل نود مقرر شد

وزارت بهداشت درباره علت عدم توجه دانشجویان به طب ایرانی آسیب‌شناسی کند

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه کمیسیون اصل نود مقرر شد وزارت بهداشت آسیب شناسی در مورد علت عدم توجه دانشجویان به طب ایرانی و مکمل در انتخاب رشته‌ها طی دو ماه آینده کند و گزارش آن به کمیسیون تقدیم کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی خضریان در توضیح جلسه کمیسیون اصل نود اظهار کرد: این جلسه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان غذا و دارو، نمایندگان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، مدیران سازمان بیمه سلامت ایران، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی و به منظور بررسی وضعیت اجرای مصوبات قانونی در حوزه طب ایرانی به ریاست حجت‌الاسلام پژمانفر برگزار شد.

وی توضیح داد: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و معاونانش ضمن ارائه گزارشی از وضعیت پیشرفت تعهدات قانونی خود در حوزه طب ایرانی و مکمل، اقدامات در دست انجام وزارتخانه برای توسعه دانشکده‌های طب ایرانی را تشریح کردند.

خضریان یادآور شد: به دنبال جلسه شهریورماه سال گذشته کمیسیون ۳۰ تکلیف قانونی بر عهده وزارت بهداشت گذاشته شد. این تکالیف جهت تحول در به کارگیری طب ایرانی و مکمل نظیر مواردی همچون تدوین سند ملی طب سنتی، پوشش بیمه‌ای، استقرار دفتر طب ایرانی اسلامی در وزارتخانه بوده که عموم این موارد در مسیر اقدام و یا انجام امور کارشناسی است.

سخنگوی کمیسیون اصل نود با بیان اینکه وزیر بهداشت ضمن تأکید یر تقویت طب سنتی و مکمل، تکمیل زنجیره حمایتی از این موضوع را نیازمند همکاری همه بخش‌ها از جمله بیمه مرکزی وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار، و رفاه اجتماعی دانست.

خضریان اضافه کرد: براساس جمع‌بندی کمیسیون مقرر شد تا آسیب شناسی در مورد علت عدم توجه دانشجویان نسبت به طب ایرانی و مکمل در انتخاب رشته‌ها طی دو ماه آینده کرده و گزارش آن به کمیسیون تقدیم شود. همچنین تاکید شد تا سهم طب ایرانی از اعتبارات گیاهان دارویی مشخص و تفکیک شود. ضمن اینکه توافق شد جلسه‌ای برای آسیب شناسی معضلات طب ایرانی و مکمل با فعالان این بخش تشکیل شود و مصوبات دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی مرور و اقدامات قابل انجام در حوزه اختیارات وزارت بهداشت طی یک ماه آینده اعلام شود.

نظر شما