شناسهٔ خبر: 66681704 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون شهردار شیراز خبر داد

امحای بیش از ۱۹۰ هکتار از مزارع گندم و جو آبیاری شده با آب‌های نامتعارف اطراف گردخون

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: بیش از ۱۹۰ هکتار از این اراضی در منطقه گردخون اطراف شیراز امحا و از ورود این محصولات غیربهداشتی به سفره مردم جلوگیری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز، روح‌الله خوشبخت اظهار کرد: محصولات کشاورزی این مزارع با آب‌های نا متعارف آبیاری شده و تهدیدی برای سلامت شهروندان محسوب می‌شود بیش از ۱۹۰ هکتار از این اراضی در منطقه گردخون اطراف شیراز امحا و از ورود این محصولات غیربهداشتی به سفره مردم جلوگیری شد.

وی افزود: مصوبه ستاد مدیریت بحران استان و تاکید و حساسیت ویژه شهردار شیراز، کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی، استاندار دستگاه قضائی و سایر نهادهای مربوطه زمینه ساز اقدام برای از بین بردن این محصولات شده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه تولید این محصولات و ورود آنها به سفره‌های مردم سلامت جامعه را با خطرات جدی مواجه می‌کند، خاطر نشان کرد: اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری شیراز با همراهی سایر نهادهای ذکر شده در تلاش است اجازه ندهد این محصولات به مرحله برداشت و عرضه در بازار برسند.

خوشبخت اضافه کرد: در هفته‌های گذشته نیز از ۳۱۰ هکتار از محصولات کاشته شده در این اراضی واقع در منطقه ۷ شهرداری شیراز و همچنین بیش از ۶۰ هکتار در منطقه صدرا با همکاری نهادهای ذکر شده امحا شد.

وی همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده کشت هر نوع محصول کشاورزی با فاضلاب یا آب‌های غیر بهداشتی دیگر، این موارد را گزارش داده و با نهادهای مربوطه برای مقابله با این موضوع همکاری کنند.

نظر شما