شناسهٔ خبر: 66681673 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی:

دهه کرامت فرصتی برای تبیین فرهنگ قرآنی است

اردبیل - مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دهه کرامت فرصتی برای ایجاد پیوند مستحکم میان دوستان، خانواده، ارتباط با قرآن، ائمه اطهار (ع) و تبیین فرهنگ قرآنی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدرضا مصلح نیا بعد از ظهر چهارشنبه در نشست بصیرتی سیری در زندگی سیری در زندگی حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار کرد: دهه کرامت فرصتی برای ایجاد پیوند مستحکم میان دوستان، خانواده، ارتباط با قرآن، ائمه اطهار (ع) و تبیین فرهنگ قرآنی است.

وی با بیان اینکه رسیدن انسان به کرامت از راز و رمز خلق است، گفت: خداوند وقتی آیه اول سوره علق را بر پیامبر اعظم (ص) نازل کرد، تاکید به خواندن قرآن به انسان می‌کند، یعنی انسان را به خواندن قرآن و حرکت به سمت خدا دعوت کرده و مسیر پروازی را برای آن مشخص می‌کند و معتقد است که هدف از قرائت آن رساندن انسان به قله کرامت است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: خداوند در این آیه تاکید دارد که به واسطه قرائت قرآن، می‌خواهم شما را به قله کرامت برسانم و خداوند مسیر و باند پروازی را برای ما طراحی کرده که جدا از نژاد و رنگ، برای تمام انسان‌ها طراحی بوده و هدف آن را رسیدن به کمال، عدالت، مهربانی و همه زیبایی‌ها با تمام صفات انسانی قرار داده است.

حجت الاسلام مصلح نیا انسان و انسانیت را ثمره عقلی دانست که خداوند عطا کرده و خداوند دین را پر پرواز آن مسیر قرار داده که مقصد آن نیز رسیدن به کرامت و فضائل اخلاقی و انسانییت است، گفت: انسان تنها یک بار به دنیا می‌آید و موفق کسی است که از بال دین در مسیر پرواز انسانیت استفاده کرده به مقصد کرامت و انسانیت برسد.

وی خاطرنشان کرد: کسی که در مسیر کرامت باشد از روش‌های مختلف و برای به دست آوردن دلی تلاش خواهد کرد که آن را شکسته است زیرا که خلاصه دین، کرامت بوده و با این شعار که یا با هم بهشت می‌رویم یا با هم به جهنم نمی‌رویم زمینه توسعه فرهنگ کرامت و بخشش را توسعه خواهد داد چرا که هر کس که روح کرامت نداشته باشد یا مرده است یا روح مرده دارد.

نظر شما