شناسهٔ خبر: 66681390 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استاندار آذربایجان‌غربی:

از جهاد دانشگاهی برای اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه دعوت می کنیم

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به ظرفیت علمی جهاد دانشگاهی گفت: از جهاد دانشگاهی برای اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه دعوت می کنیم. 

صاحب‌خبر -

از جهاد دانشگاهی برای اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه دعوت می کنیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمدصادق معتمدیان امروز در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی کشور با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در حوزه‌های مختلف، افزود: مرزهای مشترک با کشورهای همسایه و تجارت بین‌الملل، از جمله پیشران‌های توسعه استان بوده و با توجه به وجود ۲۵ درصد پایانه مرزی کشور در آذربایجان غربی، روانسازی فعالیت‌های گمرکی در مرزهای استان ضروری است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی کشور می‌تواند با استفاده از توان علمی خود در حوزه روانسازی فعالیت‌های گمرکی، در پایان‌ه های مرزی استان مسئله شناسی نموده و براساس اولویت‌ها راهکارهای لازم را ارائه دهد.

استاندار آذربایجان‌غربی به مشکلات زیست محیطی دریاچه ارومیه نیز اشاره کرده و افزود: به دلیل مدیریت نادرست مصرف آب در حوزه کشاورزی و تولید محصولات غیراستراتژیک و کشت گیاهان پر آب بر با ارزش افزوده کم، شاهد مشکلات به وجود آمده برای دریاچه ارومیه هستیم.

معتمدیان همچنین بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای تغییر الگوی کشت و کاشت گیاهان کم آب بر با ارزش افزوده بالا در راستای افزایش درآمد کشاورزان نیز تاکید کرده و یادآور شد: ستاد احیای دریاچه ارومیه در کنار دعوت از تمامی اساتید و  فعالان دانشگاهی، از جهاد دانشگاهی کشور نیز به دلیل داشتن امکانات علمی و آزمایشگاهی و رویکرد جهادی این مجموعه در راستای ارائه طرح‌های لازم در جهت احیای دریاچه ارومیه دعوت می‌کند.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های علمی و آزمایشگاهی این مجموعه، گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند در تولید نهال‌های مقاوم گردو و پسته در راستای تغییر الگوی کشت، تولید گیاهان دارویی کم آب بر و ارائه فعالیت‌های آزمایشگاهی در پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی فعالیت کند.

نظر شما