شناسهٔ خبر: 66681382 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سند دار کردن همه اراضی کشاورزی خراسان رضوی تاپایان امسال

تا پایان امسال برای همه اراضی کشاورزی خراسان رضوی سنددار صادر می شود.

صاحب‌خبر -

سند دار کردن همه اراضی کشاورزی خراسان رضوی تاپایان امسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی  گفت: در سطح استان خراسان رضوی یک میلیون و ۱۸۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که تاکنون برای ۷۰ درصد آنها سند صادر شده است و برنامه داریم تا پایان امسال تمامی اراضی کشاورزی استان سنددار شود.

 سعادت علی نیا افزود: در قالب سامانه سحاک مردم با مراجعه به ادارات ثبت اسناد نسبت به سنددار کردن اراضی کشاورزی خود اقدام کنند که پس از تایید در حوزه مدیریت امور اراضی شهرستان‌ها برای اراضی آنها سند صادر می‌شود.

وی با اشاره به موضوع رفع تداخلات اراضی در استان  گفت: ۵ هزار و ۵۳۰ پلاک در سطح استان در حوزه رفع تداخلات است که از سال ۹۵ تاکنون تنها ۵۰۰ پلاک رفع تداخل شده است و ۵ هزار پلاک دیگر اولویت این مدیریت است که به دلیل نداشتن عکس‌های اورتوفتو در ۱۹ شهرستان استان این مهم انجام نشده است .

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی افزود: با رفع تداخلات این اراضی سند قطعی صادر و مشکل آنها در حوزه دستگاه قضا و منابع طبیعی نیز حل خواهد شد.

 علی نیا گفت: ۹۰ درصد تغییر کاربری‌ها در خراسان رضوی فقط مربوط به ۶ شهرستان مشهد، چناران، طرقبه، شاندیز، نیشابور و گلبهار است که برنامه داریم تا پایان امسال از هر گونه تغییر کاربری در استان پیشگیری کنیم.

وی گفت: ۱۵ شهرستان استان نیاز به یگان حفاظت از اراضی دارد و به دنبال این هستیم فعلاً در مشهد و طرقبه و شاندیز این یگان را فعال کنیم.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: استان خراسان رضوی در حوزه تغییر کاربری‌های غیر مجاز در ردیف ۸ استان اول کشور قرار دارد.

 

نظر شما