شناسهٔ خبر: 66681170 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد؛

برگزاری رویداد «گفتاورد ملی نخبگان» در کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج- رییس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد گفت: رویداد «گفتاورد ملی نخبگان جنوب غرب کشور» با شعار نخبگان، حکمرانی دانش‌بنیان و با نام «پهنه خلیج فارس» به میزبانی استان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حمدالله اکوانی ظهر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: جهت بهتر پیش بردن فرآیند اجرایی در این رویداد، کشور به هشت پهنه تقسیم شده که استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استان میزبان پهنه جنوب غربی کشور با نام «پهنه خلیج فارس» انتخاب شده است.

وی بیان داشت: در مرحله اول، ایده‌های شرکت‌کنندگان در پنج محور اصلی دریافت شده و در مرحله دوم، محتواهای ارسالی که توسط فرد یا یک تیم آماده می‌شود پس از یک ارزیابی اولیه، در قالب یک پوستر در نمایشگاهی به همین منظور به نمایش در خواهد آمد.

اکوانی تصریح کرد: این نمایشگاه‌ها در استان‌های میزبان هر هشت پهنه کشور برگزار خواهد شد و فرصتی برای انتخاب آثار برگزیده است.

وی افزود: برای هر موضوع هشت اثر در این مرحله برگزیده شده و در مرحله سوم، هشت اثر یا هشت نفر برگزیده باید تیم خود را با کمک افراد سایر تیم‌های حذف شده تکمیل کنند و سپس با اتصال به یک مربی، برای مرحله رقابتی آماده خواهند شد.

اکوانی اظهار داشت: سه مرحله رقابت برای تعیین تیم برنده وجود دارد که فاصله زمانی هر رقابت با مرحله بعدی، ۴۰ روز است و در مرحله چهارم، برای عمق‌بخشی به محتواهای دریافتی و همچنین برای اینکه ضمانت اجرایی پیدا کنند، ارزیابی و داوری‌ها با حضور مدیران اجرایی و اندیشمندان خبره هر موضوع انجام خواهد شد.

وی افزود: چهار داور در این بخش حضور دارند که دو داور محتوای علمی و دو داور الزامات اجرایی و قابلیت پیاده‌سازی را مورد سنجش و ارزیابی قرار خواهند داد و داور پنجم که مخاطبین متخصص آن حوزه رقابتی بوده و گروه‌های تحلیل‌گر نیز برای کمک به داورها و تیم‌ها، در این بخش برای نقش‌آفرینی حضور خواهند داشت.

رئیس بنیاد نخبگان استان با بیان اینکه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ فرصت ارائه ایده‌ها است، گفت: نخبگان، اساتید، دانشجویان، آموزگاران و علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد بزرگ، با مراجعه به سامانه «debate.bmn.ir» ثبت‌نام و شرکت کنند.

وی افزود: برگزیدگان مرحله نیمه نهایی به بعد، عضو خانه نخبگان خواهند شد و برگزیدگان رقابت نهایی علاوه بر جایزه نقدی ۱۰ میلیارد ریالی، ۱۰ میلیارد ریال اعتبار در راستای عملیاتی کردن راهکارهای منتخب دریافت می‌کنند.

اکوانی با بیان اینکه این رویداد رقابتی، با هدف تعامل نخبگان، مدیران و مردم برگزار خواهد شد، گفت: مخاطبین این رویداد، تمامی آحاد جامعه هستند به نحوی که راه‌حلی برای چالش‌های کشور ارائه کنند و در مرحله اول، شرکت‌کنندگان می‌توانند ایده‌های خود را در پنج محور اصلی شامل حوزه‌های «مالی و ارزی»، «منابع طبیعی»، «امنیت غذایی»، «نظام سلامت» و «حکمرانی هوشمند» ارائه کنند.

نظر شما