شناسهٔ خبر: 66681130 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

در سلماس؛

هجدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری آغاز شد

آذربایجان‌غربی- هجدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری روز چهارشنبه با حضور شاعرانی از ایران و خارج کشور در سلماس آغاز به‌کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، علیرضا نوروزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی گفت: ۵۳۶ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که از این تعداد، ۴۱۶ مورد از داخل کشور و استان‌های مختلف و ۱۲۰ اثر از کشورهای خارجی ازجمله ترکیه، آلمان، جمهوری آذربایجان، عراق، هلند، روسیه، ترکمنستان، گرجستان و عراق بوده است.

نوروزی افزود: ۶۰ شاعر از کشورهای مختلف در این دوره از جشنواره به دبیرخانه، اثر ارسال کرده‌اند که از این تعداد ۵۰ نفر مرد و ۱۰ نفر زن هستند.

وی ادامه داد: ۴۱۶ اثر از ۲۱۰ نفر از استان‌های مختلف کشور آثار خود را به دبیرخانه هجدهمین دوره جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری ارسال کرده‌اند که از این تعداد نیز ۵۸ نفر زن و ۱۵۲ نفر مرد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: شاعرانی از آذربایجان‌شرقی، قم، مشهد، زنجان، تهران، اردبیل، همدان، کرمانشاه، قزوین، سمنان، البرز، خراسان جنوبی، مازندران، گیلان و آذربایجان‌غربی در جشنواره امسال مشارکت دارند.

نوروزی ادامه داد: جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی با هدف اشاعه، ترویج و انتشار فرهنگ منور رضوی، گسترش و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت (ع)، تجلیل و قدردانی از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود: در راستای اجرای عدالت فرهنگی هفدمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در میاندوآب و شانزدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در چایپاره برگزار شد و امسال نیز میزبانی به سلماس واگذار شده است.

به گزارش ایبنا؛ مراسم اختتامیه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری عصر امروز ۲۶ اردیبهشت ماه جاری در شهرستان سلماس برگزار خواهد شد.

نظر شما