شناسهٔ خبر: 66680960 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

نتانیاهو:

اجازه تشکیل کشور فلسطین را نمی‌دهیم

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) درخواست جامعه جهانی برای تشکیل کشور مستقل فلسطین را رد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر در پیامی ادعا کرد که این رژیم اجازه تشکیل یک کشور فلسطینی را نخواهد داد.

نخست وزیر رژیم اشغالگر که بر اساس قوانین بین المللی باید متعهد به همکاری با جامعه بین المللی برای تشکیل یک کشور فلسطینی باشد، در این پیام مدعی شد: اجازه نمی دهیم فلسطینی ها یک کشور تروریستی ایجاد کنند که از طریق آن بتوانند به ما حمله کنند.

نتانیاهو که تشکیل کشور فلسطین را زمینه‌ساز از بین بردن رژیم نامشروع صهیونیستی می داند، در ادامه گزافه گویی های خود افزود: هیچ کس، نه مجمع عمومی سازمان ملل متحد و نه هیچ نهاد دیگری، نمی تواند ما را از حق خود برای دفاع بازدارد.

در شرایطی که رژیم اشغالگر بعد از عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر(۱۵ مهرماه) با کمبود نیروی کار مواجه شده است، نخست وزیر این رژیم بر تسهیل ورود کارگران خارجی به سرزمین های اشغالی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت قاطع در روز جمعه گذشته به عضویت فلسطین در سازمان ملل رای مثبت داد.

این قطعنامه به رهبری امارات متحده عربی با حمایت قاطع کشورهای عضو با ۱۴۳ رای مثبت، ۹ رای منفی و ۲۵ رای ممتنع به تصویب رسید.

پس از تصویب این قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل، نمایندگان فلسطین ممکن است برای عضویت در کمیته‌های مختلف سازمان ملل انتخاب شوند.

رژیم صهیونیستی تلاش می کند تا با به نتیجه رساندن پروژه عادی سازی روابط با کشورهای عربی و اسلامی و در عین حال افزایش وابستگی تشکیلات خودگردان فلسطین به این رژیم، مانع تشکیل کشور مستقل فلسطینی شود.

گروه های مقاومت فلسطین همواره تاکید کرده اند که تشکیل کشور مستقل فلسطینی از نهر تا بحر، تنها راه حل مساله فلسطین است و تنها سلاح و مقاومت ضامن تحقق این آرمان است.

نظر شما