شناسهٔ خبر: 66680884 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

بازنگری ضوابط موسسات غیر دولتی مطابق شرایط روز

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر بازنگری ضوابط و ماموریت موسسات آموزش عالی غیر دولتی مطابق شرایط روز گفت: حتما این بازبینی با مشارکت خود موسسات غیر دولتی و غیر انتفاعی صورت خواهد گرفت. معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر بازنگری ضوابط و ماموریت موسسات آموزش عالی غیر دولتی مطابق شرایط روز گفت: حتما این بازبینی با مشارکت خود موسسات غیر دولتی و غیر انتفاعی صورت خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، روح‌الله رازینی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نوزدهمین مجمع عمومی اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی، غیرانتفاعی کشور در دانشگاه خاتم اظهار داشت: اعتقاد داریم هر زیر نظامی که تاکنون در آموزش عالی پی ریزی شده است برای پاسخ به نیازی بوده است و وجود آن ضروری است و زیر نظام آموزش عالی غیر دولتی نیز اینگونه است.

وی با بیان اینکه انواع زیر نظام آموزش عالی دولتی، غیر دولتی، پیام نور و ... جزیی از پازل آموزش عالی هستند گفت: باید  نقش هر زیر نظام در جای مناسب خودش دیده شود.

رازینی  با تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت پیشکسوتان و صاحبان علم و عمل در مجموعه‌های غیردواتی و غیرانتفاعی تصریح کرد: عمده افرادی که در تاسیس این مراکز مشارکت دارند عالم و با تجربه هستند و این ویژگی ممتاز این موسسات است.

معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر بازنگری ضوابط و ماموریت موسسات آموزش عالی غیر دولتی مطابق شرایط روز گفت: حتما این بازبینی با مشارکت خود موسسات غیر دولتی و غیر انتفاعی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: حتما بین همه  موسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی،  وظایف و ماموریت مشابه وجود دارد ولی تمایز و تفاوت هم هست و باید توجه شود.

رئیس سابق مرکز نظارت وزارت علوم گفت: وزارت علوم یک نظام سلسله مراتبی نیست که پشت درهای بسته برای همه تصمیم بگیرد بلکه متکی به نظر نخبگان و صاحبنظران است برای نمونه ما در ارزیابی روسای  دانشگاهها از  ۳۰ هزار عضو هیات علمی و یاوران علمی نظرخواهی کردیم.

معاون آموزشی وزارت علوم به روسای موسسات آموزش غیر دولتی و غیر انتفاعی توصیه کرد: حتما از وزارت علوم عدالت را در اجرای ضوابط و شاخص ها مطالبه کنید و کمک کنید کیفیت آموزشی و پژوهشی  موسسات آموزش عالی غیر دولتی مطابق انتظارات باشد .

 انتهای پیام/

نظر شما