شناسهٔ خبر: 66680746 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

ژنرال صهیونیست: ارتش قادر به سرنگونی حماس نیست

ایسنا

یک ژنرال اسرائیلی تاکید کرد، حتی اگر جنگ غزه طول بکشد ارتش نمی‌تواند حماس را سرنگون کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، اسحاق بریک، سرلشگر ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی گفت: حتی اگر جنگ غزه طول بکشد ارتش اسرائیل قدرت سرنگونی حماس را ندارد. ادامه جنگ در غزه فایده‌ای ندارد و اسرائیل خسارت‌های سنگینی متحمل خواهد شد.

وی افزود: ادامه جنگ احتمالا منجر به فروپاشی ارتش ذخیره و اقتصاد خواهد شد. عدم اتخاذ تصمیمی درباره روز بعد از جنگ منجر به کشته شدن تعداد بیشتری از نیروهای ارتش می‌شود.

به نقل از الجزیره، اسحاق بریک گفت: ورود به رفح آخرین میخ در تابوت قدرت ما برای سرنگونی حماس خواهد بود. ارتش اسرائیل همچنین نمی‌تواند حزب‌الله لبنان را به مابعد رود لیتانی دور کند.

اسحاق بریک گفت: رهبران جنگ (بنیامین نتانیاهو، یوآو گالانت، هرتزی هالوی، بنی گانتس و گادی آیزنکوت) اسرائیل را به سمت یک فاجعه بزرگ رهبری می‌کنند. این‌ها همان مسؤولان شکست هفت اکتبر هستند و نقش بزرگی در شکست در مقابل حماس در جنگ غزه دارند. آن‌ها تصمیماتی می‌گیرند که به فروپاشی شهرک‌های شمال و جنوب، فروپاشی ارتش و اقتصاد و روابط با کشورهای جهان و مردم اسرائیل منجر می‌شود.

وی گفت: این‌هایی که مسؤول بزرگترین شکست و فاجعه از زمان تأسیس اسرائیل هستند چگونه می‌توانند کابینه جنگ را رهبری کنند. این‌ها باید از مدت‌ها پیش به دلیل غفلت و سهل انگاری در دادگاه‌ها محاکمه می‌شدند. کابینه جنگ اخیرا تصمیم گسترش جنگ رفح را گرفت درحالی تصمیمات قبلی این کابینه منجر به کشته شدن صدها سرباز و زخمی شدن هزاران نفر دیگر شد. ارتش نیروهایش را مجددا وارد مناطقی کرد که قبلا از آنجا عقب نشینی کرده بود. اشغال مجدد این مناطق به حماس پایان نخواهد داد و تعداد کشته و مجروحان ارتش را افزایش خواهد داد.

بریک گفت: در صورتی که مصر توافق صلح با اسرائیل را لغو کند به منزله فاجعه امنیتی بزرگی برای اسرائیل در ابعاد مختلف خواهد بود. اگر چنین اتفاقی بیفتد برای مردم اسرائیل چیزی جز دعا به درگاه خدا نمی‌ماند. رهبران کابینه جنگ به سمت دفن اسرائیل پیش می‌روند.

ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه از زخمی شدن ۲۸ سرباز در درگیری‌های غزه ظرف ساعات گذشته خبر داد.

همچنین گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس روز سه‌شنبه اعلام کرد هفت سرباز صهیونیست را از فاصله صفر در جبالیا به هلاکت رسانده است.

گردان‌های القسام از نابودی تانک‌ها و خودروهای رژیم صهیونیستی نیز خبر داد.

درحالی که رژیم صهیونیستی اخیرا عملیاتی را در شهر رفح واقع در جنوب غزه که پناهگاه ۱.۵ میلیون فلسطینی آواره است، آغاز کرد، رسانه‌های عبری پنجشنبه گذشته به هلاکت ۶۱۵ نظامی اسرائیلی از ابتدای جنگ غزه اذعان کردند.

نظر شما