شناسهٔ خبر: 66680730 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

شهدای جهاد سازندگی شهدای گمنام در جامعه

تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهارداشت: شهدای جهاد سازندگی از جمله شهدای گمنام در جامعه هستند که به ندای امام راحل لبیک گفته و برای آبادانی تلاش کردند و و با شهادت جاودانه شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمئعلی آل هاشم در بیست و هفتمین یادواره شهدای سنگرسازان بی سنگر تیپ مهندسی 57 فجر جهاد سازندگی، افزود:صحبت درباره جهاد سازندگی سخت و آسان است باید این فداکاری ها را از یاد نبریم.

وی ادامه داد: در واقع به فداکاری جهاد سازندگی بیش از این باید توجه می شد که چه کسانی پل بعثت، پل خیبر را زدند، سنگر ساز بی سنگر بودند، جاده و خاکریز می زدند و امام راحل چه عنوان زیبایی برای آن نهاده است.

حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: جهاد خدمات بزرگی در روستاها برای محرومیت زدایی ارایه و فداکاری های بسیاری انجام داد و با آغاز جنگ راهی جبهه شدند.

وی خاطرنشان کرد: جهاد سازندگی نمونه محقق شده مشارکت مردمی برای حل مشکلات مردم و برای رسیدگی به مردم محروم بود و امروز اگر نسخه پیشرفت و مهندسی برای رفع محرومیت و گسترش عدل می خواهیم باید این فداکاری ها بیان و یادآوری شود.

حجت الاسلام آل هاشم گفت: سنگر سازان بی سنگر فداکاری های بسیاری انجام دادند، کار آن ها فقط زدن خاکریز، جاده و سنگر نبود بلکه خدمات گسترده ای داشتند که می توان به طرح سوخت جامد مرکب برای پرتاب،تعریض شنی بلدوزر، سنگرهای بتنی، طرح شناور لودر، پل شناور، آزمایشگاه عمق یاب دریایی، نفربر زرهی، تولید جیره غذایی رزمی، ایجاد کانال با اندازه متفاوت، سکو سازی در هور و یخ سازیف آبرسانی به سنگر، حمام در جبهه دوش ضد عفونی برای بمباران شیمیایی، پل قایقی لوله ای و ده ها خدمات دیگر اشاره کرد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: نیروهای جهاد سازندگی بدون هیاهو کار خود را انجام دادند و شهدا تقدیم کردند و برگزاری این یادواره ها فرصتی برای تبیین این رشادت ها و ضرورتی در راستای اقتدار نظام است.

یست و هفتمین یادواره شهدای سنگرسازان بی سنگر تیپ مهندسی 57 فجر جهاد سازندگی ساعتی پیش در نمازخانه سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی برگزار شد.

نظر شما