شناسهٔ خبر: 66680677 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

دبیرکل جنبش امت لبنان: مقاومت، تنها راه تحقق آرمان فلسطین است

دبیرکل جنبش امت لبنان با اشاره به سالروز نکبت نوشت: بزرگترین دستاورد عملیات طوفان الاقصی شکستن اعتماد جامعه صهیونیستی به نهادهای امنیتی، نظامی و سیاسی آن و ایجاد بحران وجودی برای این رژیم بوده و تنها راه نجات آرمان فلسطین و اعاده حقوق و مقدسات ما، راه مقاومت است.

صاحب‌خبر -

 شیخ عبدالله جبری، دبیرکل جنبش امت و عضو شورای رهبری جبهه عمل اسلامی در لبنان در یادداشتی که به مناسبت هفتاد و ششمین سالگرد نکبت فلسطین برای ایکنا فرستاد نوشت: نکبت از سال 1948 تا نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در سال 2024 همچنان ادامه دارد.

 عبدالله جبری ادامه داد: صحنه‌های نکبت همچنان بارها توسط نسل امروز با آوارگی اجباری در داخل فلسطین اشغالی و نیز پیامدهای نسل‌کشی سیستماتیک که از هفتم اکتبر گذشته علیه مردم غزه آغاز شده تجربه می‌شود.
 
وی در ادامه نوشت: فلسطينيان و حاميان آرمان فلسطين امسال اين سالگرد را در پرتو هولوکاست سيستماتيک رژیم صهیونیستی که آرمان فلسطين را حتی در محافل دانشگاهی در غرب پرآوازه ساخته است گرامی‌ می‌دارند.  آنها با تمام عزم و پایبندی به حق بازگشت به میهن اشغال شده خود تأکید می‌کنند که حقوق آنها با محدودیت‌ها از بین نمی‌رود و یاد و خاطره نسل‌های گذشته زنده است و آنها را فراموش نخواهند کرد و هر چقدر جنایات دشمن بزرگ باشد تسلیم نخواهند شد.
 
شیخ جبری افزود: در حالی که با میدان غزه روبرو هستیم باید در ایستگاه‌های تاریخی از اعلامیه بالفور در سال 1917 با گذر از قیام براق در سال 1929، انقلاب 1936 و نکبت در سال 1948 عبور کنیم تا به  جنگ نسل‌کشی در غزه امروز برسیم تا تصویر روشن و واضحی از پیشینه مبارزه ملت فلسطین بدست آید.
 
وی تأکید کرد: وجه مشترک اساسی این رویدادها که روایت تاریخی فلسطین را تثبیت می‌کند این است که هر یک از آنها نقطه عطفی در مسیر مبارزه با دشمن صهیونیستی است.
 
وی ادامه داد: سالگرد نکبت در حالی فرا می‌رسد که ما با چشمان خود به راه قدس می‌نگریم که در ساعت صفر، عملیات طوفان الاقصی را آغاز کرد. عملیاتی که مقامات اشغالگر را شوکه کرد همانطور که همه جهان را متحیر و توجیه موجودیت رژیم استعماری را باطل کرد. بزرگترین دستاورد این عملیات، شکستن اعتماد جامعه صهیونیستی به نهادهای امنیتی، نظامی و سیاسی آن است که این امر باعث ایجاد بحران وجودی برای این رژیم شده که پیش از این مانند آن هرگز تجربه نشده بود. 
 
شیخ جبری در پایان خاطرنشان کرد: فلسطین موضوع محوری امت عربی و اسلامی باقی خواهد ماند و تنها راه نجات آن و اعاده حقوق و مقدسات ما، راه مقاومت است زیرا دشمن صهیونیستی فقط زبان زور را می‌فهمد.
انتهای پیام

نظر شما