شناسهٔ خبر: 66680454 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

هشدار سطح نارنجی برای تردد در آب های بوشهر صادر شد

بوشهر- معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: از روز شنبه تا دوشنبه هفته آینده نسبت به ترددهای دریایی در این استان هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) داده می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی حاجی رضایی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مدت یاد شده سرعت وزش بادهای شمال غربی گاهی به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا به ۱۲۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۴۰ سانتیمتر می‌‎رسد.

وی بیان کرد: از شنبه تا دوشنبه هفته آینده همچنین احتمال نفوذ گرد و خاک فرامنطقه‌ای و کاهش دید برای استان بوشهر دور از انتظار نخواهد بود.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: وضعیت اثر وضعیت اعلام شده در روز شنبه سواحل و فراساحل استان بوشهر، یکشنبه سواحل شمالی، سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر و دوشنبه سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی استان خواهد بود.

حاجی رضایی ادامه داد: با توجه به افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس نسبت به اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، خطر غرق شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و همچنین خطر غرق شناگران در مناطق تحت تأثیر هشدار داده می‎‌شود.

وی افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که تا اوایل وقت جمعه هفته جاری با تداوم وزش باد شدید روی دریا، خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

حاجی رضایی یادآور شد: در ۲۴ ساعت آینده جهت وزش باد به طور غالب جنوب شرقی تا شمال شرقی با سرعت ۱۲ تا ۳۸ گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت و در هنگام وزش تندباد بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت. و ارتفاع موج دریا در قسمت‌های جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ فراساحل گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و در مناطق شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۴۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

نظر شما