شناسهٔ خبر: 66680429 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همزمان با دهه کرامت؛

یاسوج میزبان تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری

هم‌زمان با دهه کرامت، تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان کهگیلویه و بویراحمد برنامه خود را از یاسوج آغاز کرد.

صاحب‌خبر -

یاسوج میزبان تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: تماشاخانه سیار کانون از دیروز برنامه های متنوع فرهنگی،هنری و ادبی را در شهر یاسوج آغاز کرده و در مدارس مقطع ابتدایی برای دانش آموزان برنامه اجرا می کنند.
شهبازی با بیان اینکه امسال تعطیلات متفاوتی برای کودکان و نوجوانان است افزود: این تماشاخانه سیار از ۲۸ اردیبهشت تا یک خرداد ماه به مدت ۵ شب در پارک ولایت و در جشنواره کوچ عشایر میزبان همه خانواده های هم استانی با اجراهای برنامه های شاد و متنوع است.
وی اضافه کرد: تماشاخانه سیار برنامه های نمایشی،ایستگاه نقاشی،قصه‌گویی،شعر و داستان گویی را هم در برنامه‌های خود دارد.
این رویداد همزمان با دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س) با اجرای نمایش «خداداد» به نویسندگی سیروس همتی و کارگردانی مهدی خجسته‌گی اثر راه یافته به بخش پایانی چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی آغاز شده و تا میلاد امام رضا(ع) ادامه خواهد داشت.
این نمایش داستان پسری روستایی را روایت می‌کند که با مادربزرگ خود زندگی می‌کند. ناگهان مادربزرگ دچار بیماری‌ای می‌شود و پسر نذر می‌کند برای شفای مادربزرگ به سمت مشهد حرکت ‌کند و....
حسام زمانی‌پور بازیگر، فاطمه فرکی، سیدمهدی مرادیان و منصوره اسماعیلی بازی‌دهندگان عروسک و  مهدی خجسته‌گی، مرتضی عقیقی، سمیرا منزه، مهسا زمانی، محمدجواد سعادت و مهران جنتی صداپیشه‌گان این نمایش هستند.

 

نظر شما