شناسهٔ خبر: 66680181 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

ارز صادرات صنایع دستی از ثبت در سامانه نیما معاف شد

عزت الله ضرغامی از معافیت ارز ناشی از صادرات صنایع دستی از ثبت در سامانه‌های مختلف مثل نیما خبر داد و گفت: بنا به مصوبه هیات دولت ارز حاصل از صادرات فعالان صنایع دستی در اختیار خودشان قرار می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

قدس آنلاین: وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت با پیشنهاد ما و تصویب هیئت دولت صادر کنندگان صنایع دستی از این پس می‌توانند فارغ از هرگونه عوارض و به هر میزان که می‌خواهند به صادرات صنایع دستی بپردازند به این صورت که از این پس ارز حاصل از صادرات صنایع دستی در اختیار صادر کنندگان آن است و نیازی به ورود به سامانه‌ها ندارد.

وی تاکید کرد: در این مورد بانک مرکزی و وزارت امور اقتصاد و دارایی همکاری بسیار خوبی انجام دادند و امروز بندی تصویب شد که بر اساس آن بخشی از صنایع دستی که از نظر ارزش مواد اولیه ارزش بالایی ندارند نیاز به پیمان سپاری ارزی و بازگشت ارز صادراتی ندارند.
این بدان معناست که فعالان صنایع دستی زمینه بسیار گسترده‌ای برای صادرات در اختیار خواهند داشت و به هر میزان که بخواهند می‌توانند صادرات صنایع دستی با کد صفر داشته باشند و ارز آن نیز در اختیار خودشان است البته تبصره‌ای در ارتباط با برخی از صنایع دستی که مواد اولیه ارزشمند دارند مثل نقره و یا مس به جای به جای صفر با ۲۰ درصد انجام خواهد شد.

ضرغامی افزود: مابقی صنایع دستی که بیش از یک میلیون و چهارصد هزار ایرانی به تولید آن اشتغال دارند با زمینه بسیار خوبی صادر و قطعا به میزان صادرات آنها افزوده خواهد شد.

نظر شما