شناسهٔ خبر: 66679958 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

مدیرعامل انتشارات امیرکبیر:

دیدار با رهبری حال ناشران را خوب کرد/ حضور امیرکبیر با ۴۰ عنوان چاپ اول در نمایشگاه کتاب

مدیرعامل انتشارات امیرکبیر گفت: دیدار مقام معظم رهبری با ناشران نمایشگاه کتاب تهران ضمن الهام‌بخشی مرهمی بر رنج و خستگی ناشران برای رساندن به موقع آثارشان به نمایشگاه بود.

صاحب‌خبر -

مهران عباسی در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در نمایشگاه کتاب تهران در گفت‌گو با خبرنگار این رسانه عنوان کرد: حضور مقام معظم رهبری در نمایشگاه کتاب تهران حال ناشران را خوب کرد و جدا از الهام‌بخشی، مرهم بر رنج و خستگی آنها برای حضور در نمایشگاه بود.

وی به حضور مقام معظم رهبری در غرفه انتشارات امیرکبیر اشاره کرد و توضیح داد: در این دیدار فرصتی فراهم شد تا تازه‌های نشر امیرکبیر را به ایشان معرفی کنیم. معظم له در بازدید از بخش کتاب‌های ادبیات داستانی خارجی نشر امیرکبیر به «پاپیون» اشاره کردند و فرمودند این اثر را در زندان مطالعه کرده‌اند و محوریت آن فرار از زندان است. همچنین درباره مجموعه «گنجینه فرهنگ مردم» نوشته سیدابوالقاسم انجوی شیرازی جویای میزان شمارگان از این اثر پس از تجدید چاپ شدند. ایشان همچنین بعد از دیدن سایر آثار منتشر شده با گفتن این جمله که «در بازآفرینی موفق بوده‌اید» ما را مورد تفقد قراردادند و خوشحالم که یک نسخه از کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» را به یادگار امضا کردند.

مدیرانتشارات امیرکبیر همچنین با اشاره به ۴۰ عنوان کتاب تازه در حوزه بزرگسال و ۳۰ عنوان تازه‌های نشر در حوزه کودک و نوجوان از سوی این انتشارات در نمایشگاه کتاب تهران عنوان کرد: در حوزه بزرگسال رویکرد ما احیای مجموعه‌های ادبیات ترجمه و نیز مجموعه تاریخ است. در این راستا مجموعه ادبیات داستانی فلسطین را تعریف کرده‌ایم که چهار کتاب از ابراهیم نصرالله برنده بوکر عربی شامل یک سه گانه داستانی با نام‌های «چشم بیت الحم»، «تانکی زیر درخت کریسمس» و «سایه کلیدها» و یک مجموعه شعر به نام «آینه‌های فرشتگان» را شامل می‌شود. همچنین در حوزه تاریخ برای چاپ ۱۱ مجلد درباره امپراتوران برنامه‌ریزی شده که سه مجلد آن عرضه شده است.

وی همچنین به برنامه‌ریزی برای ادامه مجموعه «جریان‌شناسی تاریخی حوزه تهران» در حوزه تاریخ و مجموعه زنان مسلمان در روایت داستانی اسلام‌آوردن بانوان غیر مسلمان اشاره کرد و گفت: در حوزه کودک و نوجوان نیز با عرضه ۳۰ عنوان کتاب جدید چراغ احیای دفتر نشر شکوفه را روشن کرده‌ایم.

عباسی با بیان اینکه نشر امیرکبیر در حوزه اندیشه انقلاب اسلامی با تمرکز بر کارهای پژوهشی و نظری نیز برنامه‌ریزی کرده است، افزود: این پروژه را با چاپ کتاب «مرد بدون اسلحه» آغاز کرده‌ایم و به‌زودی عناوین بعدی از جمله کتابی درباره سلمان رشدی منتشر خواهد شد.

به گزارش ایبنا؛ سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری برگزار می‌شود و سامانه ketab.ir فضای مجازی نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ است.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

نظر شما