شناسهٔ خبر: 66679809 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بهره مندی ۸۱۵هزار بیمار از خدمات درمانی رایگان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد

مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸۱۵هزار و ۴۷۹ بیمار در یک سال گذشته در مراکز ملکی این استان از خدمات درمانی رایگان بهره‌مند شدند.

صاحب‌خبر -

یونس محمودیان مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸۱۵هزار و ۴۷۹ بیمار در یک سال گذشته در بیمارستان ۶۶ تختخوابی شهدای گمنام باسوج، پلی کلینیک تخصصی شهر دوگنبدان و درمانگاه تخصصی دهدشت از خدمات ویزیت سرپایی و دارویی رایگان استفاده کردند.

مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در این مدت هفت هزار و ۳۵۱ بیمار در مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی استان بستری، پنج هزار و ۲۵۵ عمل جراحی به صورت رایگان در این مراکز انجام گرفت.

محمودیان تصریح کرد: همچنین یک سال گذشته یکهزار و ۱۳۱ زایمان به صورت طبیعی و سزارین در مراکز ملکی تامین اجتماعی استان به صورت رایگان انجام گرفت.

وی بیان کرد: در این مدت پزشکان، یک میلون و ۳۵ هزار و ۷۵۱ نسخه در مراکز ملکی تامین اجتماعی استان برای درمان بیماران نوشتند.

وی عنوان کرد: به غیر از مراکز ملکی ۵۳۲ مرکز درمانی طرف قرارداد تامین اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد هستند.

محمودیان تاکید کرد:هم اکنون ۱۷۲ پزشک عمومی،۱۱۴ مرکز داروخانه، ۱۲۹ مرکز پاراکلینیکی مانند رادیولوژی و آزمایشگاه و ۶۶ درمانگاه خصوصی و دولتی، ۹بیمارستان طرف قرارداد تامین اجتماعی استان هستند.

محمودیان عنوان کرد: در زمان حاضر ۴۴.۵رصد از جمعیت ۷۲۶ هزار نفری استان کهگیلویه و بویراحمد زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۱۳۰ هزار نفر در شهرستان بویراحمد،۱۰۰ هزار نفر در شهرستان گچساران و ۵۲ هزار نفر در شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی استان هستند.

نظر شما