شناسهٔ خبر: 66679797 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

توسعه بخش سرمایه‌گذاری از اولویت‌های مهم صمت آذربایجان‌شرقی

تبریز- مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی دو موضوع افزایش سرمایه گذاری و رشد تولید را از اولویت های وزارت صمت عنوان کرد و گفت: تقویت و توسعه بخش سرمایه گذاری، اولویت های مهم اداره کل صمت استان خواهند بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عبدالحمید سرتیپی امروز در مراسم معارفه خود که با حضور علیرضا شهیدی معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین‌شناسی برگزار شد، افزود: به منظور ارتقای سرمایه گذاری در استان برنامه ویژه‌ای داریم و در این زمینه برای حفظ و نگهداری سرمایه گذاران کوتاهی نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: با تکیه بر ظرفیت های استان و جذب سرمایه گذاران می توان تحولات بزرگی ایجاد کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که توسعه و توانمندی استان ها بر اساس تولید ناخالص داخلی ارزیابی می شود، گفت: رسیدن به نقطه مطلوب در این زمینه تصادفی و شانسی نیست و نیاز به فاکتورهای مختلف دارد.

سرتیپی اظهار کرد: اگر به دنبال توسعه هستیم و می خواهیم شاخص های استانی رشد یابد باید بر روی فاکتورهای توسعه تمرکز کنیم تا این موارد را ارتقا دهیم بنا بر این در این زمینه پایش به صورت مستمر انجام می شود.

وی با تاکید بر بهره گیری از فناوری های نوین و امکانات هوش مصنوعی گفت: جهان به سمت استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی حرکت می کند بنابراین برای تغییر و تحول باید نگرش خود را تغییر دهیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت موضوع صادرات محور بودن واحدهای تولیدی افزود: هیچ کشوری نمی تواند بدون صادرات توسعه یابد.

سرتیپی اضافه کرد: ارزش افزوده ای که در بخش معدن وجود دارد قابل مقایسه با بخش های دیگر نیست برای مثال مجموعه مس سونگون ظرفیت بالایی برای استان می باشد که امیدواریم در این حوزه نیز شاهد تحولات خوبی باشیم.

نظر شما