شناسهٔ خبر: 66679613 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

واگن‌های چینی از بهمن‌ماه وارد تهران می‌شوند

شهردار تهران از ورود واگن‌های وارداتی چینی از بهمن ماه امسال به حوزه حمل و نقل پایتخت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا زاکانی، شهردار تهران در آیین اجرایی پروژه احداث خط ۹ مترو تهران، اظهار کرد: با همکاری تمام قوا و سایر نهاد‌ها یک راه جدید را آغاز کرده‌ایم که در آن افق دوردست و نیافتنی در حرکت در مسیر کار‌های بزرگ را دست یافتنی کرده‌ایم.

وی با اشاره به گذشت ۳۲ ماه و ۱۵ روز از دوره خدمت در این دوره از مدیریت شهری تصریح کرد: در ابتدا بنا بر آرا و نظرات مردم موضوع آلودگی هوا و ترافیک در سطح نیاز‌ها و خواسته‌های مردم بود که این موارد یک محور زیست محیطی و دیگری محور شهری بود که شهروندان در شهرداری تهران طلب می‌کردند.

شهردار تهران ادامه داد: برای چنین کار‌هایی سلسله اقداماتی طراحی و در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت که بخشی از این اقدامات دو ویژگی داشت به طوریکه در این بخش ما توجه ویژه‌ای را به حوزه فضای سبز داشتیم و بر اساس آمار و ارقام اقدامات خوبی در توسعه فضای سبز در این دوره از مدیریت شهری صورت گرفت.

زاکانی افزود: در سال ۵۷ و پس از پیروزی انقلاب اسلامی میزان کل فضای سبزی که به ارث گذاشته شده بود ۳ هزار و ۹۰۰ هکتار بود که در همین زمستانی که پشت گذاشتیم (۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲) موفق شدیم ۴۷۵۰ هکتار فضای سبز پیرامون شهر تهران و ۶۴۵ هکتار فضای سبز داخل شهر را توسعه بدهیم.

وی در ارتباط با توافقات صورت گرفته با کشور چین در ارتباط با توسعه خطوط مترو، ورود واگن‌های مترو و اتوبوس‌های برقی و ... اظهار کرد: در سفر چین توافقات خوبی صورت گرفت به طوریکه در این سفر احداث ۳ خط مترو در دستور کار قرار گرفت ضمن اینکه بر اساس آمار برای هر کیلومتر مترو نیاز به ۳ همت اعتبار است.

شهردار تهران در خصوص ورود واگن‌های جدید وارداتی به کشور گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از بهمن ماه واگن‌های چینی وارداتی وارد سیستم حمل و نقل عمومی خواهند شد. همچنین یکی از توافقات در سفر چین استفاده از تراموای چرخ لاستیکی به عنوان یکی از مد‌های حمل و نقلی بود که با پیگیری‌های انجام شده توانسته‌ایم احداث دو خط تراموا را در پایتخت مجوز بگیریم. انشاءالله پس از سیر مراحل قانونی امسال یک خط تراموا در شهر تهران آغاز خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که احداث این خط کمتر از یک سال طول بکشد.

برچسب‌ها:

نظر شما