شناسهٔ خبر: 66679558 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

جوکار در گفت‌وگو با ایلنا:

برخورد با مأموران متخلف موجب تقویت دستگاه‌های انتظامی می‌شود

جوکار در گفت‌وگو با ایلنا: رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: دادسرای نظامی نیروهای مسلح به خاطر همین تشکیل شده است که اگر یک نفر از نیروهای مسلح در جایی در حین ماموریت دچار خطایی شد، آنجا رسیدگی کند و این برخورد اصلا موجب وهن نیست و بالعکس موجب تقویت است.

صاحب‌خبر -

محمدصالح جوکار رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص انتشار دو فیلم از برخوردهای ماموران فراجا با افراد بدحجاب در روز گذشته، گفت: هرگونه اقدام و فعالیتی یک سری تبعات هم دارد ما باید این تبعات را کاهش دهیم. ممکن است که یک مامور در جایی مرتکب تخلفی شود، ما باید جلوی آن تخلف را بگیریم نه اینکه اساساً یک فعالیتی را زیرسوال ببریم.

وی ادامه داد: در همه موضوعات این مشکلات به وجود می آید، مثلا ممکن است در بحث های انتظامی و امنیتی در یک جایی یک دعوایی پیش بیاید یا درگیری ایجاد شود و در نتیجه آن یک نفر به قتل برسد چنین اتفاقی یک امر عادی است اما اینکه برخورد شود نکته مهمی است که با آن کسی که نظم عمومی را برهم زده باید برخورد شود.

جوکار تصریح کرد: در اینجا هم ممکن است یک فردی کارشکنی کند یا برخوردی داشته باشد که مطابق قانون نباشد با او برخورد می شود.

وی خاطرنشان کرد: اصلا دادسرای نظامی نیروهای مسلح به خاطر همین تشکیل شده است، این داستان ها از قدیم الایام بوده که اگر یک نفر از نیروهای مسلح در جایی در حین ماموریت دچار خطایی شد آنجا رسیدگی کند.

رییس کمیسیون امورداخلی کشور و شوارها در واکنش به این مساله که «برخی می‌گویند برخورد با مامور متخلف و خطاکار موجب تنزل شأن انفعال این دستگاه می‌شود»، اظهار داشت: نه اینطور نیست، ما امروز دادسرای انتظامی داریم که روزانه پرونده های مختلفی را رسیدگی می کند؛ لذا اصلا موجب وهن نیست و بالعکس موجب تقویت است.

انتهای پیام/

نظر شما