شناسهٔ خبر: 66679505 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

عزم جزم گرگانی‌ها برای پوکر قهرمانی در لیگ بسکتبال

هواداران تیم شهرداری گرگان برای شروع بازیهای فینال و کسب چهارمین قهرمانی متوالی در لیگ برتر بسکتبال کشور لحظه شماری می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه" علاقه به بسکتبال در شهر گرگان سن و سال نمی‌‌شناسد؛ از خردسال‌‌ترین فردی که همراه پدرش به سالن می‌‌رود تا مسن‌‌ترین هواداری که توانایی حضور در محل مسابقه را داشته باشد، میعادگاه‌‌شان در روزهای مسابقه، سالن امام خمینی (ره) است.

شهرداری گرگان که حدود سه دهه در سطح اول بسکتبال ایران تیمداری می‌‌کند به تازگی به عنوان تنها نماینده ایران در مسابقات سوپرلیگ غرب آسیا شرکت کرده و مقام نایب قهرمانی را به دست آورده است.

سوپرلیگ ایران امسال به ایستگاه پایانی رسیده و همانند 4 سال اخیر، شهرداری گرگان یک پای فینال است. گرگانی‌‌ها در 3 دوره اخیر قهرمان بازی‌‌ها شده‌‌اند و این بار برای «پوکر» قهرمانی باید از سد تیم تهرانی طبیعت بگذرند.

1879712

به همین بهانه به گوشه‌‌ای از شهر رفتم و نظرات شهروندان گرگانی را در خصوص رسیدن تیم شهرداری به مرحله فینال پرس و جو کردم.

پسر نوجوانی که با لباس ورزشی یکی از تیم‌‌های حاضر در لیگ حرفه‌‌ای NBA در حال بازی بسکتبال در تک حلقه واقع در زمین ورزشی پارک محله نوبخت است سوژه اول گفتگوی من است.

او که نامش «آرمان» است شناخت کاملی از بازیکنان تیم شهرداری گرگان دارد و نام تک تک آنها را بر زبان می‌‌آورد. از او در خصوص شانس قهرمانی تیم گرگان می‌‌پرسم و این پاسخ را می‌‌شنوم: «تیم امسال ما از سال‌‌های قبل هم بهتر است و مطمئن هستم که یک بار دیگر قهرمان می‌‌شویم.»

در حین تهیه این گفتگو، دختر نوجوانی توجهم را جلب می‌‌کند که گویا می‌‌خواهد نظر او را هم در خصوص تیم شهرداری گرگان جویا شوم. وقتی به سمتش می‌‌روم با روی گشاده پذیرایم می‌‌شود و بدون آنکه سوالی از او بپرسم به تعریف و تمجید از تیم محبوب شهرمان می‌‌پردازد.

«صبا» که 12، 13 ساله به نظر می‌‌رسد، به من می‌‌گوید: «من خودم طرفدار تیم گرگانم و همیشه از تلویزیون بازی‌‌ها را دنبال می‌‌کنم. دخترخاله‌‌ام در بسکتبال زنان بازی می‌‌کرده و به همین خاطر من همیشه هوادار تیم‌‌های بسکتبال گرگان بوده‌‌ام.»

1875686

انگیزه‌‌ها برای فینال متفاوت است

مهمترین نکته‌‌ای که باید از فینال لیگ برتر بدانیم این است که گرگانی‌‌ها به هیچ عنوان کار ساده‌ ای ندارند و یقیناً یک مصاف دشوار پیش‌  روی شهرداری است؛ «طبیعت تهران» تیمی است که در دور مقدماتی در رتبه سوم ایستاده و هدایت آن را «مهران شاهین‌ طبع» بنیانگذار قهرمانی‌‌های شهرداری گرگان برعهده دارد.

سرمربی تیم شهرداری گرگان نیز به دشواری مرحله فینال واقف است و در گفتگویی با ما به این مسئله اذعان می‌‌کند. 
«مصطفی‌هاشمی» در آستانه بازی فینال می‌‌گوید: «نباید این بازی را به چشم بازی‌‌های قبل ببینیم زیرا انگیزه و روحیه تیم‌‌ها برای بازی فینال نسبت به دیدارهای گذشته متفاوت‌‌تر است. ما از اول فصل و بلکه پیش از شروع مسابقات آمادگی حضور در فینال را داشته‌‌ایم.»

هاشمی که اکنون امپراطور گرگانی‌‌ها شده است، در ادامه می‌‌گوید: «همه عوامل باشگاه از شهردار گرفته تا بازیکنان به اهمیت فینال آگاه هستیم و آنچه در توان داریم را به کار خواهیم بست.»

«پایتخت هواداران بسکتبال ایران» لقبی است که به حق به هواداران پرشور گرگانی اعطا کرده‌‌اند و «قلعه عقاب‌‌ها» نیز عنوانی است که هواداران بسکتبال به محل میزبانی بازی‌‌های شهرداری داده‌‌اند.

1875683

«حسین شایان‌ پناه» مسئول کانون انجمن هواداران بسکتبال گرگان از آمادگی کامل یار ششم برای حضور در «قلعه عقاب‌‌ها» خبر می‌‌دهد: «هواداران دوآتشه و عاشق بسکتبال شهرداری گرگان همچون همیشه یار و یاور این تیم هستند و چه در بازی‌‌هایی که میزبان هستیم و چه در بازی‌‌های خارج از خانه تیم محبوب و پرافتخار شهرمان را تنها نخواهیم گذاشت.»

ساعت بازی‌‌های فینال 4 بعدازظهر است اما شایان‌ پناه این وعده را می‌‌دهد که «هواداران از ساعت‌‌های اولیه باز شدن درب‌‌ها وارد سالن می‌‌شوند و پرشدن ظرفیت سالن امام قبل از ساعت 2 بعدازظهر محتمل است.»

طبق اعلام فدراسیون بسکتبال، بازی‌‌های مرحله فینال به صورت 3 برد از 5 بازی برگزار می‌‌شود که دو بازی نخست در گرگان است. شهرداری گرگان در روزهای جمعه 28 و یکشنبه 30 اردیبهشت ماه میزبان تیم طبیعت خواهد بود.

ضمن اینکه بازی سوم در مورخ 16 خرداد ماه و بازی چهارم (در صورت نیاز) به میزبانی تیم تهرانی برگزار می‌‌شود. زمان دیدارهای احتمالی چهارم و پنجم هنوز از سوی فدراسیون اعلام نشده است.

گرگانی‌‌ها از هم‌ اینک در تب و تاب بازی‌‌های فینال هستند و برای بالا بردن جام و چهارمین عنوان قهرمانی متوالی خود در لیگ برتر لحظه‌ شماری می‌‌کنند.

محمدامین شعبانی

نظر شما