شناسهٔ خبر: 66679322 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار رشت:

نقش معلمان در شکل دهی ساختار فرهنگی جامعه بی بدیل است

رشت- فرماندار رشت با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت نیروی انسانی از مهم‌ترین مسایل هر کشوری است، گفت: نقش معلمان در شکل دهی ساختار فرهنگی جامعه بی بدیل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از فعالان حوزه پرورشی و تربیت بدنی، آموزش و پرورش ناحیه دو رشت که در تالار مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: جوانان و نوجوانان سرمایه‌های کشور هستند لذا نیروی انسانی بزرگترین و مهمترین فرصت‌های هر جوامعی به شمار می‌رود.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه نیروی انسانی نقش بی بدیلی در جامعه ایفا می‌کند، افزود: تعلیم و تربیت نیروی انسانی از مهم‌ترین مسائل هر کشوری است چرا که در شکل گیری جامعه اثرگذار است.

وی با بیان اینکه فرهنگیان در پرورش و شکوفایی استعدادها و شخصیت‌های انسان ساز جامعه نقش آفرین هستند، ادامه داد: انقطاع باورهای نسل قدیم و جدید در شورای آموزش و پرورش یکی از دغدغه‌های ما است.

عاشوری با اشاره به اینکه معلمان و مربیان پرورشی در تربیت نسل انقلابی اثر گذار هستند، تصریح کرد: امروز استکبار جهانی از همه ابزار و امکانات استفاده می‌کند تا تفاضل بین باور جوانان و نوجوانان را زیادتر کند و آنچه خودش می‌خواهد را جایگزین باور نسل جوان و نوجوان کند و باورها و تعویق باورها را جزو راهبرد اصلی خودش قرار داده است.

وی ادامه داد: امروز استکبار جهانی در مواجه با جهانی سازی اسلام از همه ابزار و امکانات مدرنیته استفاده می‌کند و آنچه خلاف باور ماست را به عنوان ارمغان دنیای مدرن جایگزین می‌کند؛ آنچه که می‌تواند با باورهای غلط غربی مبارزه کند این است که باورهای اسلامی را جایگزین کنیم.

فرماندار رشت با بیان اینکه جوان و نوجوان سرمایه آینده‌ساز هستند، ادامه داد: در این حوزه آموزش و پرورش و معلمین عزیز خیلی اثرگذار هستند، ابزاری نظیر فضای مجازی در دنیای غرب با محدودیت در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می‌گیرد ولی در ایام کرونا شرایطی فراهم شد که ابزار رسانه را در اختیار کودکان و نوجوانان قرار دادیم. نیاز است در این برهه از زمان که عرصه جنگ نرم است می‌طلبد بسیار هوشمندانه نوجوانان را تجهیز کنیم.

عاشوری افزود: مربیان پرورشی و معلمین قلب تپنده تعلیم و تربیت می‌باشند زیرا در تربیت جوانان و نوجوانان تراز انقلاب اثرگذار هستند و بر اساس سیاست‌های آموزش و پرورش در این برهه از زمان شما رزمندگان عرصه تقابل باورها هستید و می‌توانید بسیار اثرگذار باشید.

نظر شما