شناسهٔ خبر: 66679268 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

اقدامات دولت با تعامل مدیران و رسانه‌ها، هنرمندانه و به اندازه تشریح شود

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، علی فرخنده، امروز چهارشنبه 26 اردیبهشت ماه در مراسم بزرگداشت روز ارتباطات و روابط عمومی که با حضور استاندار خراسان جنوبی در سالن شهید رجابی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون اتفاقات بسیار خوبی در استان رقم خورده است و استدعا داریم به عنوان یک شبکه اطلاع رسانی و پل ارتباطی بین استانداری و دستگاه‌های اجرایی به صورت سلسله‌وار و شبکه‌ای، اطلاع رسانی لازم انجام شود.

وی ادامه داد: شورای اطلاع رسانی استان به صورت ماهانه تشکیل می‌شود و اهتمام استاندار در حوزه اطلاع رسانی، رسیدگی به حوزه رسانه و اهمیت به این جایگاه نشان می‌دهد نگاه نماینده عالی در استان به پیوست رسانه‌ای نگاه نافذ و جدی است.

فرخنده بیان کرد: ما نیز مکلف هستیم به تبعیت از استاندار پیوست رسانه‌ای را در دستگاه‌های اجرایی در دستور کار قرار دهیم و کمبود امکانات اداری و مالی نباید مانع از اطلاع رسانی به موقع شود. در واقع خروجی اطلاع رسانی شبکه‌ای، امیدآفرینی در سطح جامعه است.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه امیدآفرینی به معنای این نیست که فقط بر نقاط قوت تکیه شود و ضعف‌ها را نبینیم بلکه نقد باید سه اصل گفتن خوبی‌ها با اولویت، اشاره به ضعف‌ها و ارائه راهکار برای برون رفت از مشکلات را رعایت کند، تصریح کرد: در حوزه ظرفیت رسانه‌ای استان از سال ۱۴۰۱ تلاش کردیم این ظرفیت را به بیرون از استان معرفی کنیم.

فرخنده با اشاره به برگزاری ۲ رویداد مهم ملی در حوزه رسانه استان‌ گفت: اختتامیه دومین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور «یادمان پروفسور معتمدنژاد» ۲۷ اردیبهشت به میزبانی استان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه این جشنواره با حضور استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان و جنوب کرمان برگزار شد، اظهار کرد: اختتامیه اولین جشنواره مطبوعات شرق کشور نیز تیر سال ۱۴۰۱ به میزبانی خراسان جنوبی برگزار شد و افراد برتر در ۲ بخش حرفه‌ای و موضوعی معرفی و تجلیل شدند، در صورت برگزاری سومین دوره این جشنواره، استان می‌تواند میزبان جشنواره ملی باشد.

فرخنده گفت: خراسان جنوبی همزمان با ۱۴ تیر روز قلم میزبان جشنواره ملی سواد رسانه جایزه پروفسور معتمدنژاد در ۲ بخش آموزش و جایزه است که برنامه‌های متنوع و مختلفی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از تکالیف دستگاه‌های اجرایی استفاده از ظرفیت بند (چ) ماده (۳۷)‌ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور که در گذشته یکی از گلایه صدا و سیما در شورای اطلاع رسانی استان این بود برخی دستگاه‌ها انعقاد قرارداد را به ماه‌های آخر سال موکول می‌کنند.

دبیر شورای اطلاع رسانی خراسان‌ جنوبی گفت: در چنین شرایطی مشخص است مدیر دستگاه‌ اجرایی در طول سال چشم‌انداز و پیوست رسانه‌ای برنامه‌محور ندارد لذا برای اینکه مدیر دستگاه پیوست رسانه‌ای داشته باشد باید از ابتدای سال قراردادها را منعقد کند.

وی افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور، تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند اقدامات و خدمات خود را به مردم اعلام کنند تا مردم مدیر خوب و بد را تشخیص دهند لذا باید اقدامات دولت هنرمندانه و به اندازه تشریح شود. بیان اقدامات نیاز به غلو کردن ندارد حتی گاهی از گفتن خدمات عقب هستیم و باید آنچه انجام می‌شود را برای مردم بیان کرد.

در پایان این مراسم از تعدادی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی که در سطح ملی و استانی به عنوان روابط عمومی برتر معرفی شدند، تجلیل و قدردانی شد.

 

نظر شما