شناسهٔ خبر: 66679098 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

کمک ۷۳ میلیارد تومانی خیران مدرسه‌ساز در استان کرمانشاه

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس استان کرمانشاه مشارکت خیران در سال ۱۴۰۲ را ۷۳ میلیارد تومان در راستای ساخت بیش از ۱۰۴ مدرسه عنوان کرد و گفت: مشارکت امسال برای جذب ۱۲۰ میلیارد تومان هدف‌گذاری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، مرزبان نظری امروز _ چهارشنبه بیست و ششم اردیبهشت _ در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به برگزاری بیست‌و ششمین جشنواره استانی خیرین مدرسه‌ساز در روز ۲۷ اردیبهشت‌ماه، اظهار کرد: از جشنواره بیستم در سال ۹۶ تا به امروز ۵۲۹ تعهد در راستای انجام ۵۲۹ پروژه با ۳۷۵ میلیارد تومان ایجاد شده است.

وی ایران قوی را نیازمند مدرسه قوی دانست و با اشاره به فعالیت ۴۲۶ خیر مدرسه‌ساز در استان، افزود: از این تعداد ۲۶۸ آقا، ۷۶ نفر خانم و ۸۲ مورد از مجامع حقوقی هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس استان کرمانشاه مشارکت خیران در سال ۱۴۰۲ را ۷۳ میلیارد تومان در راستای ساخت بیش از ۱۰۴ مدرسه عنوان و خاطرنشان کرد: مشارکت امسال برای جذب ۱۲۰ میلیارد تومان هدف‌گذاری شده است.

نظری در خصوص پروژه‌های در دست اجرا، تصریح کرد: ۱۳۶ پروژه با ۴۰۰ کلاس درس در دست اجرا داریم که ۱۱۰ باب مدرسه از این تعداد (بیش از ۹۰ درصد) با مشارکت خیرین انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ حدود ۸۳ مدرسه، فضای ورزشی و آموزشی با ۱۸۹ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش داده شده است، اضافه کرد: ۱۷۱ هزار مترمربع از نظر زیربنا به فضاهای آموزشی استان اضافه شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه برنامه مهر سال‌جاری را در تحویل ۳۸ مدرسه به آموزش و پرورش استان عنوان و اضافه کرد: امیدواریم با کمک خیرین این تعداد افزایش یابد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه با اشاره به وجود ۲۲۰ مدرسه کانکسی در استان، گفت: بر اساس طرح شهید پناهی قرار است در روستاهایی که از مدرسه کانکسی برای بیش از ۱۰ نفر دانش‌آموز استفاده می‌شود، یک واحد آموزشی مقاوم ساخته شود.

نظری افزود: بعد از پالایش‌های صورت گرفته ۱۰۷ مدرسه آمار بالای ۱۰ نفر دانش‌آموز داریم که وارد فاز اجرایی شده و تا مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه ۸.۸ درصد مدارس استان تخریبی هستند، اظهار کرد: ۷۲ درصد مدارس استان استحکام لازم را دارند، اما ۲۰ درصد مدارس استان نیازمند بازسازی هستند.

مدیرکل نوسازی مدارس کرمانشاه با اشاره به استانداردسازی سیستم گرمایشی به هزینه نزدیک به ۱۲۰ میلیارد تومانی از سال ۹۹ تا سال ۱۴۰۱، تاکید کرد: در مهر ۱۴۰۱ تمام بخاری‌های نفتی مدارس سطح استان جمع شد و در مدارس کانکسی هم از سیستم گرمایشی ایمن؛ (رادیاتور برقی) استفاده می‌شود.

نظری اضافه کرد: سال گذشته ۲۵ میلیارد تومان صرف اصلاح و تعمیرات سیستم‌های گرمایشی مدارس استان شد.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده در بحث آسفالت و ایزوبام، تصریح کرد: ۳۴ میلیارد تومان در سال گذشته و از ابتدای سال‌جاری تاکنون نیز ۲۲ میلیارد تومان صرف ایزوبام و آسفالت مدارس شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه با اشاره به حذف مدارس خطرآفرین در حاشیه شهر در راستای بحث محرومیت‌زدایی به قرارداد کشوری با امام حسن مجتبی (ع) سپاه پاسداران، گفت: ۹۲ مدرسه در استان از این محل احداث و بازسازی می‌شود.

نظری رقم تعمیرات اساسی فضاهای آموزشی استان طی سال گذشته را ۱۴ میلیارد تومان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ نزدیک به ۴۶۰ چشمه سرویس بهداشتی با اعتباری بیش از ۲۵ میلیارد تومان بازسازی و احداث شده است.

وی فضای آموزشی استان را ۶.۲ متر اعلام کرد و افزود: بیشترین سرانه آموزشی با عدد ۱۱.۵ متر مربوط به شهرستان گیلانغرب و کم‌ترین با رقم ۳.۹ مربوط به شهرستان جوانرود است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال ۱۵ درصد اعتبارات تملک دارایی استان در اختیار مدرسه‌سازی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: اگر خیری در ساخت مدرسه سهم خود را کامل کند بدون وقفه دولت هزینه را تأمین و کار را به سرانجام می‌رساند.

در ادامه غلام‌حسین افتخاری، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کرمانشاه اظهار کرد: ایرانیان در طول تاریخ بالاترین فرهنگ را داشته و همواره زبانزد دنیا بوده و هستند.

وی ادامه داد: کرمانشاهی‌ها هم از قدیم‌الایام مردمانی خوش‌فکر بوده و در امر خیر و سرمایه‌گذاری برای کارهای خیر پیش قدم بوده، تکیه معاون‌ها، مسجد عماددوله‌ها و مسجد شهبازخانه‌ها همه نمونه‌ای از آثار خیر در طول تاریخ است که در این استان به یادگار مانده است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان کرمانشاه با اشاره به تشکیل مجمع خیرین مدرسه‌ساز از سال ۷۸، گفت: کمک به مدرسه‌سازی حتی به اندازه یک‌آجر در زنده کردن فرهنگ بسیار تأثیرگذار است

افتخاری اضافه کرد: استان کرمانشاه از نظر رتبه خیران مدرسه‌ساز اگر در رده اول کشور نیست، اما بسیار موفق عمل کرده است.

نظر شما