شناسهٔ خبر: 66679065 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

ماموستا عبدالسلام امامی:

با افتخار خود را حکومتی می‌دانیم/ روحانیون و مدرسین و طلاب اهل سنت باید قدر شرایط امروز را بدانند

حوزه/ ماموستا عبدالسلام امامی ادامه داد: روحانیون اهل سنت همواره در ۴۵ سال گذشته منادیان و طلایه‌داران وحدت امت اسلامی بوده‌اند و در زمان معاصر نیز در حوزه جهاد تبیین و دفاع از جبهه مقاومت و مردم مظلوم غزه هر آنچه را که در توان داشته در بستر جهاد تبیین انجام داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، ماموستا عبدالسلام امامی امام جمعه اهل سنت آذربایجان غربی در آیین تکریم اساتید و فرهیختگان مدارس علوم دینی اهل سنت کشور که روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه در باغ پردیس تهران برگزار شد، گفت: تقدیر و تشکر می‌کنم از دفتر مقام معظم رهبری و شورای عالی انقلاب فرهنگی که سعی کردند در چند دهه اخیر امتیازات و مزایایی که به اهل سنت داده می‌شود در حد و اندازه برادران اهل تشیع باشد و حتی گاهاً بیشتر از آنان باشد. به همین دلیل روحانیون و مدرسین و طلاب اهل سنت باید قدر شرایط امروز را بدانند.

وی با گرامیداشت یاد و نام شهدای اهل سنت و همه شهدای ایران زمین، اظهار داشت: روحانیت اهل سنت با توجه به جمعیت اهل سنت در کشور بیشترین جمعیت را در میان جامعه روحانیت تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند.

ماموستا عبدالسلام امامی ادامه داد: روحانیون اهل سنت همواره در ۴۵ سال گذشته منادیان و طلایه‌داران وحدت امت اسلامی بوده‌اند و در زمان معاصر نیز در حوزه جهاد تبیین و دفاع از جبهه مقاومت و مردم مظلوم غزه هر آنچه را که در توان داشته در بستر جهاد تبیین انجام داده است.

امام جمعه اهل سنت آذربایجان غربی با اشاره به هفت ماه جنگ نامتوازن و نابرابر در غزه، تصریح کرد: در این مدت روحانیون اهل سنت خوش درخشیدند. فلسطین عرصه آبروی مدعیان دروغین حقوق بشر است. امروزه پرده‌ها در مقابل کسانی که به حقوق غربی دل خوش کرده بودند کنار رفته است. شاهد هستیم که ۳۵ هزار نفر شهید مظلوم که بیش از ۵۰ درصد آنان زنان و کودکان هستند در برابر دیدگان همه جهانیان به خاک و خون کشیده می‌شوند و جهان همچنان نظاره‌گر است.

وی تاکید کرد: فلسطین منتظر اقدام عملی جهان اسلام و جهان عرب است. جهان در برابر دو آزمون بزرگ اوکراین و غزه قرار گرفته است. غربی‌ها برای اوکراین کارهای زیادی انجام دادند، ولی برای دفاع از غزه هیچ اقدام عملی انجام ندادند.

ماموستا عبدالسلام امامی گفت: جهان اسلام باید بیدار شود، دانشجویان دانشگاه‌های اروپا و آمریکا بیدار شده‌اند، مردم آزادی‌خواه به صحنه آمده‌اند و مظلومیت غزه باعث شده آن‌ها با وجود تهدید به اخراج از دانشگاه کنار نکشند. اما دریغ از یک اقدام عملی کشورهای همسایه غزه که هم مرز زمینی دارند و هم مرز دریایی که تنها کاری که توانستند انجام دهند ارسال کفن برای شهدا بوده است که این هم با سختی صورت می‌گیرد. خیلی‌ها افتخار می‌کردند که با هلیکوپتر و هواپیما کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه پرتاب می‌کردند، اما این کار در شأن امت اسلامی نیست.

امام جمعه اهل سنت آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح سرباز معلم، سرباز استاد و سرباز دکتر در آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه مدارس علوم دینی اهل سنت کمبود طلبه و اساتید دارند، شورای برنامه‌ریزی طرح سرباز مدرس را تصویب کند تا روحانیون شاخص و باسواد خدمت خود را در کسوت تدریس سپری کنند.

وی افزود: استادی می‌تواند موفق شود که فقط شغل تدریس داشته باشد. شورای برنامه ریزی به بُعد معیشتی روحانیون و به ویژه مدرسین توجه ویژه‌ای داشته باشد.

ماموستا عبدالسلام امامی در پایان گفت: برخی از مسئولین مطرح می‌کنند که روحانیون مستقل و مردمی باشند و وابسته به حکومت نباشد. ما هم این را قبول داریم، اما وقتی حکومت اسلامی و مزین به جمهوری اسلامی است و رهبر آن آیت الله خامنه‌ای است ما هیچ ابایی از دریافت کمک از این حکومت که داعیه عزت و اقتدار امت اسلامی را دارد، نداریم؛ بنابراین با افتخار خود را در این حوزه حکومتی می‌دانیم و انتظار کمک از سوی نظام دولت داریم.

نظر شما